خرید آجیل یلدا اعلا - تاریخچه شب یلدا
آجیل

آجیل شب یلدا شامل چه چیزهایی است؟

5
(111)

ترکیبات آجیل شب یلدا: شب یلدا یکی از مراسم های باستانی ایرانیان است. خانواده ها در این شب دور یکدیگر جمع می شوند و جشن می گیرند. در واقع شب یلدا طولانی ترین شب سال است و به عنوان نمادی شناخته می شود که افراد قدر لحظات را بیشتر بدانند و از با هم بودنشان لذت ببرند. یکی از سنت های مربوط به این شب، سرو کردن خوراکی های مختلف است که از جمله آن ها می توان به آجیل شب یلدا اشاره کرد. شاید از خود بپرسید ترکیبات آجیل شب یلدا کدامند و این آجیل باید شامل چه مغزیجاتی باشد؟ در ادامه این مطلب مجله سلامتی به معرفی انواع ترکیبات آجیل شب چله می پردازیم.

ترکیبات آجیل شب یلدا

ترکیبات آجیل شب یلدا

بیشتر بخوانید:

مواد تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا

ترکیبات موجود در آجیل یلدا

همانطور که می دانید، آجیل های مخلوط دارای ترکیبات مختلفی هستند. آجیل شب یلدا نیز معمولا به صورت مخلوط خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد. البته شما می توانید اجزای آن را به صورت جداگانه خریداری کرده و به نسبت های دلخواه با یکدیگر مخلوط نمایید. در این بخش به پرطرفدارترین اجزای آجیل های شب یلدا اشاره می کنیم:

پسته از ترکیبات آجیل شب یلدا

پسته ها مدل های گوناگونی دارند که برخی از آن ها ظاهری مجلسی تر دارند و به همین علت دارای قیمت بالاتری نسبت به سایرین می باشند. به عنوان مثال می توان به پسته اکبری یا کله قوچی اشاره کرد. همچنین این آجیل ها در مدل های نمکی، شور زعفرانی و خام به مشتریان عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود، محصول مورد نظر را خریداری کنید. البته می توان گفت که در میان این مدل های مختلف، پسته شور زعفرانی جر یکی از ترکیبات آجیل شب یلدا است که در میان خریداران دارای جایگاه ویژه ای است.

بادام

بادام درختی را می توان به صورت با پوست و نمکی یا پوست کنده و بوداده به آجیل اضافه کرد. همچنین می توانید نوع خام آن را مورد استفاده قرار دهید.

ترکیبات آجیل شب یلدا

ترکیبات آجیل شب یلدا

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

بادام هندی از ترکیبات آجیل شب یلدا

بدون شک بادام هندی جزو پرطرفدارترین آجیل های موجود در ظرف آجیل شب یلدا است. این آجیل را نیز می توانید به صورت خام یا بوداده مورد استفاده قرار دهید.

فندق

فندق یکی از اجزای آجیل های مناسبتی همچون آجیل نوروز یا یلدا است. این آجیل را می توان به صورت شور و با پوست به آجیل اضافه کرد.

نکاتی درباره ترکیبات آجیل شب یلدا

  • شما می توانید از انواع تخمه همچون تخمه ژاپنی و کدو نیز در ترکیبات آجیل شب چله استفاده نمایید.
  • اگر می خواهید آجیل شب یلدا را به صورت مخلوط تهیه نمایید، بهترین انتخاب ها شامل آجیل های چهار مغز و هفت مغز هستند.
  • اجزای شیرین آجیل همچون مویز، انجیر خشک، برگه و توت نیز دارای طرفداران زیادی هستند. شما می توانید این خوراکی ها را نیز به آجیل خود بیافزایید.
خرید آجیل یلدا اعلا

خرید آجیل یلدا اعلا | فلسفه شب یدا

آجیل شب یلدا برای عروس

علاوه بر آجیل هایی که در دورهمی های شب چله مورد استفاده قرار می گیرد، رسم جالبی در میان اقوام گوناگون ایرانی مرسوم است که طبق آن، در شب یلدا هدایایی از سوی خانواده داماد برای نوعروس برده می شود. در میان این هدایا آجیل نیز وجود دارد که با تزئینات خاصی آراسته شده و به منزل عروس خانم فرستاده می شود.

خرید آجیل شب یلدا

تهیه آجیل شب یلدا ممتاز و درجه یک از یک فروشنده معتبر دارای اهمیت بسیار زیادی است. مجموعه خشکبار کاشانی انواع آجیل شب یلدا را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می کند. شما می توانید مشخصات و قیمت این محصولات را در سایت این مجموعه مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:

چه مقدار زعفران در بارداری مجاز است؟

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *