بهترین روش نگهداری آجیل و خشکبار در خانه
آجیل, خشکبار و میوه خشک

بهترین روش نگهداری آجیل و خشکبار در خانه!

5
(111)

آیا شما هم ترس از خراب شدن آجیل ها و لانه کردن حشرات در آن ها را دارید و نمی دانید بهترین روش نگهداری آجیل و خشکبار در خانه کدام است؟ پیشنهاد می کنیم با این مطلب از مجله سلامتی خشکبار کاشانی همراه باشید تا اطلاعاتی تخصصی را در این زمینه برایتان بازگو کنیم. در صورت رعایت نکات گفته شده در این مطلب، آجیل های شما همواره تازه خواهند ماند و می توانید برای مدت طولانی بدون نگرانی از خراب شدن این محصولات، آن ها را نگهداری کنید.

بهترین روش نگهداری آجیل و خشکبار

بهترین روش نگهداری آجیل و خشکبار

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

ترفندها و نکات مهم نگهداری آجیل در منزل

هر چند که نگهداری آجیل در منزل کاری دشوار است، اما با رعایت یکسری نکات و به کار بردن بهترین روش نگهداری آجیل برای مدت طولانی، این کار تبدیل به امری آسان می شود. بدین منظور کافی است نکات زیر را عملی نمایید.

روش نگهداری آجیل - خرید آجیل درجه یک

خرید آجیل درجه یک | روش نگهداری آجیل و خشکبار

1- محل نگهداری آجیل

مهمترین نکته در نگهداری آجیل در منزل، محلی است که آجیل ها را در آن قرار می دهید. این مکان باید خنک و ترجیحا تاریک باشد. کرم ها، حشرات و مورچه ها خیلی زود به آجیل های نگهداری شده در مکان های گرم نفوذ پیدا کرده و آن ها را خراب می کنند. یکی از بهترین محل ها برای قراردهی آجیل یخچال است. زیرا مکانی بسیار خنک و تاریک را فراهم می کند. در صورتی که آجیل ها را در یخچال قرار دهید، می توانید مطمئن باشید که برای مدتی طولانی ماندگاری خواهند داشت.

2- روش نگهداری آجیل و خشکبار؛ ظرف نگهداری

اگر به هر دلیلی شرایط نگهداری از آجیل در یخچال را ندارید، آن را درون ظروف در بسته قرار دهید. تا کاملا راه نفوذ حشرات به درون ظرف را ببندید. ظرف های شیشه ای نسبت به ظروف پلاستیکی انتخاب بهتری هستند. پس از ریختن آجیل ها درون این ظروف و محکم کردن درب آن ها، این ظرف ها را در خنک ترین مکان منزل خود قرار دهید. به عنوان یک راه مطمئن تر برای نگهداری آجیل ها در منزل، پیشنهاد می کنیم که ابتدا آجیل را در پلاستیک ریخته و درب آن را محکم گره بزنید و سپس آن را در ظروف شیشه ای قرار دهید و در محلی خنک قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر پسته بر سلامتی بدن انسان+جدول ارزش غذایی پسته

بهترین زمان خوردن آجیل - خرید گردو درجه 1

خرید انواع گردو درجه یک | روش نگهداری آجیل و خشکبار

3- خرید آجیل با پوست:

به عنوان یک نکته طلایی برای نگهداری آجیل در منزل، به شما توصیه می کنیم در صورتی که قصد نگهداری طولانی مدت از این محصولات را دارید، حتما سعی کنید آن ها را با پوست خریداری کنید و در موقع مصرف پوست آن ها را جدا نمایید. زیرا این محصولات ماندگاری بیشتری دارند و در مقابل نفود حشرات مقاوم تر می باشند.

4- روش نگهداری آجیل و خشکبار؛ تعویض ظرف نگهداری آجیل

در صورتی که متوجه شدید حشرات به درون ظرف آجیل نفوذ کرده اند، در سریع ترین زمان ممکن آجیل ها را روی پارچه ای تمیز ریخته و برای یک روز در معرض آفتاب قرار دهید. سپس آن ها را غربال کرده و آجیل های سالم را به ظرف در بسته جدیدی منتقل نمایید.

روش نگهداری آجیل و خشکبار

روش نگهداری آجیل و خشکبار

آیا نگهداری آجیل در فریزر کار درستی است؟

امروزه به عنوان یک روش نگهداری آجیل برای مدت طولانی در منزل، گفته می شود که آن ها را در فریزر قرار دهید. اما آیا این کار درست است؟ توصیه ما این است که از این کار خودداری کنید. آجیل ها از آن دسته خوراکی هایی هستند که خیلی زود بوی اطراف را به خود می گیرند. بنابراین با توجه به وجود مواد مختلفی همچون گوشت و سبزیجات در فریزر، آجیل ها خیلی زود کیفیت اولیه خود را از دست خواهند داد. در پایان امیدواریم با به کارگیری نکات گفته شده، بتوانید به خوبی از آجیل های خود در منزلتان نگهداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین جدول کالری مواد غذایی

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *