بهترین روش نگهداری بادام زمینی در خانه
آجیل, خشکبار و میوه خشک

بهترین روش نگهداری بادام زمینی در خانه

3.7
(3)

بهترین روش نگهداری بادام زمینی در منزل چیست؟ بادام زمانی را چگونه و در چه دمایی نگهداری کنیم؟ اینها سوالاتی است که در این مطلب از مجله سلامتی فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی به آنها میپردازیم. اگر درست عمل کنید می توانید بادام زمینی را به مدت یک سال در خانه نگهداری کنید. بادام زمینی یک محصول رایج برای پخت و پز نیست، بنابراین اطلاعات کمی در مورد نحوه نگهداری صحیح بادام زمینی در خانه وجود دارد. برای تازه نگه داشتن مغزها الزامات و اصولی لازم است که باید رعایت شوند در غیر این صورت یادام زمینی ها شروع به خشک شدن میکنند. اتفاق دیگر میتواند جمع شدن یا پوسیدگی باشد که به دلیل نگهداری بادام زمینی در فضای مرطوب اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی در منزل

ماندگاری بادام زمینی حدود یک سال است. اما اگر محصول را بدون پوسته در یک اتاق خنک و تاریک نگهداری کنید، آجیل به مدت شش ماه تازه می ماند و طراوت خود را حفظ میکند. دقت کنید که غلات را می توان تا 6 ماه در فریزر نگهداری کرد. در صورتی که محصول به صورت بسته بندی شده و خام باشد، برای مدت زمانی که روی برچسب درج شده است نگهداری می شود. بعد از باز کردن بسته بندی، غلات را به ظرفی منتقل کنید، درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید.

نگهداری بادام زمینی-خرید بادام زمینی درجه یک

خرید بادام زمینی درجه یک | نگهداری بادام زمینی

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

شرایط نگهداری مناسب بادام زمینی

شرایطی برای نگهداری بادام زمینی وجود دارد که به حفظ محصول در طول زمان کمک می کند:

  • لازم است که رطوبت کم باشد. اگر اتاق خیلی مرطوب باشد، دانه ها شروع به پوسیدگی می کنند. اما خشکی اتاق نیز برای محصول مضر است. هوا را خنک و مرطوب نگه دارید.
  • اگر برخی از بادام زمینی ها شروع به خراب شدن کنند، باید از غلاف های خوب جدا شوند.
  • دور از نور خورشید نگهداری شود. بادام زمینی را در جای تاریک نگهداری کنید، به خصوص اگر بادام زمینی برشته نشده باشد. وقتی اتاقی را باز می کنید، حتی چند ثانیه نور مستقیم خورشید می تواند آن را خراب کند. باید از نور خورشید جدا شود. بادام زمینی وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد تلخ می شود.
  • بادام زمینی را در جای خنک نگهداری کنید. یخچال یا فریزر یک راه حل عالی خواهد بود. اگر درجه حرارت زیر انجماد حفظ شود، دانه ها برای بیش از شش ماه نگهداری می شوند و طراوت خود را حفظ میکنند.
  • بادام زمینی را در کنار محصولاتی که بوی تند دارند نگهداری نکنید. دانه ها بوها را به شدت جذب می کنند. به عنوان مثال، اگر بادام زمینی را در کنار ماهی ذخیره کنید، بو گرفته و خراب می شود.
  • اگر بادام زمینی له شود دو روز بیشتر نگهداری نمی شود. بادام زمینی له شده شروع به ترشح روغن می کند که باعث تلخی محصول خواهد شد.

نحوه انتخاب بادام زمینی با کیفیت

نگهداری بادام زمینی با پوست و غلافدار

نگهداری بادام زمینی با پوست و غلافدار

بیشتر بخوانید:

بادام برای کاهش وزن جادو میکند

هنگام خرید بادام زمینی و سایر آجیل ها موارد زیر را به دقت بررسی می کنیم:

  1. اگر محصول رسیده باشد باید به صورت غلاف خشک با دانه های داخل آن باشد.
  2. اگر پوست کپسولی را تکان دهید، صدای برخورد آجیل به دیواره ها را می شنوید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل نگهداری نامناسب، کوچک یا خشک باشند.
  3. پوست کپسول مانند بادام زمینی باید خشک باشد. در صورت خیسی و نمناک بودن آنها مغز بادام زمینی در شرایط مرطوب قرار داشته و احتمالا آسیب دیده است.
  4. اگر بادام زمینی بوی رطوبت بدهد نشانه نامرغوبی آن است.

بادام زمینی را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟

بهتر است غلات را در ظروف پلاستیکی درب دار نگهداری کنید. درب ظرف باید محکم بسته باشد. اما می توان آن را با یک ظرف شیشه ای جایگزین کرد. نکته اصلی این است که بوی خارجی از مواد نمی آید و به خوبی خشک شده است. ظرف با آجیل را در جای خنک و تاریک مثلاً یخچال قرار می دهیم.

نگهداری بادام زمینی در منزل

نگهداری بادام زمینی در منزل

بیشتر بخوانید:

حساسیت به بادام زمینی: مهمترین علائم آلرژی به بادام زمینی

نحوه نگهداری بادام زمینی در خانه

  • بهتر است آجیل را در یخچال نگهداری کنید. در یخچال رطوبت بالا است، بنابراین دانه ها در ظرفی قرار می گیرند و با یک درب محکم پوشانده می شوند. باید ظرف شیشه ای را طوری انتخاب کنید که کاملا پر از آجیل شود. اگر ظرف نیمه پر باشد، اکسیژن محبوس شده باعث اکسیده شدن سریع محصول می شود.
  • اگر مقدار زیادی بادام زمینی خریده اید و نمی توانید آنها را در یخچال قرار دهید، یک اتاق خنک و تاریک با تهویه خوب محل مناسبی برای نگهداری بادام زمینی ها محسوب میشود.
  • رطوبت اتاق نیز یک معیار مهم است. اگر اتاق خشک باشد، محصول خشک می شود و اگر مرطوب باشد، کپک می زند. هر چه دمای اتاق کمتر باشد، حبوبات بیشتر تازه می مانند.
  • آجیل های پوست کنده باید خشک شوند. اگر مغزها نرم و مرطوب باشند، آنها را روی یک ورقه پراکنده کنید و برای چند روز در جای خشک و گرم مثل بالای فر نگهداری کنید.
  • آجیل حاوی بسیاری از مواد مغذی است. اما در صورت نقض قوانین نگهداری محصول، ویتامین ها و مواد معدنی ناپدید می شوند. باید به ایمنی بادام زمینی توجه کرد.

خرید بادام زمینی از مجموعه خشکبار کاشانی

فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مرغوبت ترین انواع بادام زمینی را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. بادام زمینی آستانه، بادام زمینی غلافدار، بادام زمینی پوست کنده خام و بادام زمینی ریز جز محصولاتی هستند که میتوانید از آجیل فروشی کاشانی تهیه کنید. کافیست که محصول مورد نظر را از طریق وب سایت سفارش دهید و در کوتاهترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چه مقدار زعفران در بارداری مجاز است؟

میانگین امتیازها 3.7 / 5. تعداد نظرات: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *