بهترین روش نگهداری بادام زمینی در خانه
آجیل

بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی و چه تعداد است؟

3
(4)

بهترین زمان خوردن آجیل: یکی از سالم ترین وعده های میان غذایی، آجیل است و افراد می توانند هر روز به میزان کافی از آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنند. یکی از سوالاتی که ممکن است در مورد خوردن آجیل ذهن افراد را به خود درگیر کند این است که بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی در روز است.چه تعداد آجیل در روز بخوریم؟ طبق تحقیقات انجام شده، یکی از بهترین زمان ها برای خوردن آجیل، صبح است. آجیل ها میتوانند شامل آجیل های مخلوط مثل آجیل چهارمغز، آجیل شیرین، آجیل مشکل گشا، آجیل رژیمی و … باشند.

ساعات مشخص برای خوردن آجیل

بیشتر بخوانید:

14 خاصیت دارویی بادام درختی + ارزش غذایی بادام درختی

بهترین زمان خوردن آجیل - خرید آجیل درجه یک

خرید آجیل درجه یک | بهترین زمان مصرف آجیل

فواید خوردن انواع آجیل در ساعت های مختلف شبانه روز

آجیل ها سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی هستند ولی با این وجود زمان خوردن و تعداد آنها نقش مهمی در سلامتی دارد. در ادامه این مطلب از مجله سلامتی نقش خوردن آجیل در ساعات مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • فواید خوردن آجیل در صبح: بادام یکی از بهترین آجیل ها برای صبح است؛ چون می تواند نیازهای روزانه بدن شما را تامین کند. به طور کلی بهترین زمان خوردن آجیل برای کودکان صبح است،؛ چون صبح ها بهترین زمان برای دریافت مواد معدنی و ویتامین های آجیل است. بادام حاوی ویتامین ایی و منگنز است و ایمنی بدن را در برابر بیماری ها زیاد می کند.
  • فواید خوردن آجیل در عصر: بادام هندی و پسته یکی از بهترین میان وعده ها محسوب می شوند؛ چون موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. طبق تحقیقاتی که در ارتباط با بهترین زمان خوردن آجیل انجام شده است، خوردن این دو آجیل در عصر موجب سلامت قلب و تنظیم فشار خون می شود.
  • فواید خوردن آجیل در شب: گردو از آجیل هایی هست که بهتر است در شب همراه با خرما مصرف شود. این آجیل به خاطر داشتن فیبر محلول، می تواند مشکلات گوارشی از جمله یبوست را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

10 خاصیت پسته برای زنان

بهترین زمان خوردن آجیل - خرید گردو درجه 1

خرید انواع گردو درجه یک | بهترین زمان مصرف آجیل

نکات مهم در مورد زمان و مقدار مصرف آجیل

افراد می توانند به طور متوسط یک مشت آجیل در طول روز بخورند. این مقدار در حدود 25 عدد آجیل است که باید در زمان مشخص خورده شود. به عنوان مثال بادام هندی از آجیل هایی است که انرژی را افزایش می دهد و ممکن است موجب به هم خوردن خواب شود. به این ترتیب بهترین زمان خوردن این آجیل برای کودکان قبل از غروب است.

یکی دیگر از بهترین زمان ها برای خوردن آجیل، زمانی است که بی موقع گرسنه می شوید. در این زمان می توانید مخلوطی از چند اجیل بخورید تا همه مواد مغذی جذب بدنتان شود. ولی به هیچ عنوان بعد از وعده های غذایی آجیل مصرف نکنید.

  1. چرا صبح زمان مناسبی برای خوردن آجیل است؟

چون در این زمان بیشترین مقدار مواد مغذی به بدن می رسد.

  1. کدام آجیل برای اختلال خواب مناسب است؟

پسته حاوی ملاتونین است و به همین دلیل به اختلال خواب کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

5 خاصیت شگفت انگیز بادام هندی برای سلامتی

جمع بندی

افرادی که ورزش می کنند، می توانند قبل از شروع تمرین مقداری آجیل مصرف کنند تا انرژی کافی داشته باشند. به همین دلیل بهترین زمان خوردن آجیل در بدنسازی، قبل از تمرین است. یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی، بادام زمینی است و برای افرادی که می خواهند در رژیم غذایی خود پروتیئن داشته باشند، خیلی مفید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان مصرف آجیل و همچنین خرید انواع آجیل با کیفیت، به بخش کامنت ها مراجعه کنید. کارشناسان با تجربه ما در خشکبار کاشانی شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

بیشتر بخوانید:

برترین خواص فندق برای کودکان

میانگین امتیازها 3 / 5. تعداد نظرات: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *