تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی
آجیل

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی چیست؟

5
(100)

فرق پسته اکبری و احمدآقایی

پسته یک خوراکی لذیذ و خوشمزه است و انواع مختلفی دارد. دو نوع از مجلسی ترین و محبوب ترین انواع پسته، پسته اکبری و احمدآقایی است. در این نوشتار پیش روی شما، خواص پسته و مشخصات هر کدام از این دو نوع را توضیح می‌دهیم تا به هنگام خرید پسته بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.

خواص پسته ایرانی

پسته یکی از غنی ترین و مقوی ترین خوراکی‌ها است و خواص فوق العاده مصرفش سبب افزایش تقاضا برای خرید آن شده است. پسته از مهمترین و اصلی‌ترین نوع آجیل ایرانی است و میزان بالایی پتاسیم دارد. میزان پتاسیم این خوراکی محبوب با میزان پتاسیم پرتقال برابری می‌کند. وجود مواد مغذی در پسته باعث شده که اهمیت استفاده از آن بیشتر شود. در کشور ایران مراکز تولید پسته در شهرهای رفسنجان و کرمان هستند. این شهرها تولید این محصولات را به صورت انبوه انجام می‌دهند. به همین دلیل هم می توان، پسته را در تمامی نمایندگی فروش آجیل در سراسر کشور یافت نمود.

خواص پسته  بسیار زیاد است و دلیل آن هم وجود مواد مغذی در این خوراکی است. در پسته همچنین میزان بالایی از اسید آمینه ها، چربی‌های سالم و فیبر رژیمی وجود دارد که آن را متمایز با دیگر انواع  مختلف آجیل کرده است.

 

پسته اکبری و احمدآقایی

پسته اکبری و احمدآقایی

برای خرید و مشاهده قیمت انواع پسته به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

آشنایی با مهمترین خواص پسته اکبری و پسته احمد آقایی

انواع پسته دارای خاصیت های فراوانی می باشند که ما  به چند مورد از خاصیت‌های پسته تازه در این مطلب اشاره می‌کنیم.

کاهش وزن: یکی از بهترین خوراکی ها در رژیم غذایی افراد دارای رژیم لاغری، پسته است. این خوراکی کم کالری بوده و پروتئین زیادی دارد. استفاده از آن در رژیم، موجب کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می گردد.

تقویت سیستم گوارشی: وجود منبع آلی از فیبر در پسته، باعث می شود تا این خوراکی موجب عملکرد بهتر سیستم گوارش گردد. پسته در پیشگیری از، بیماری‌های معده مانند زخم معده هم تاثیر می گذارد.

کنترل نمودن بیماری دیابت: در پسته نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که موجب کنترل بیماری دیابت می شود.

پسته مقادیر بالایی از انواع ویتامین های گروه ب را درون خود جای داده است. وجود این ویتامین ها، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

خواص پسته نه تنها برای بدن، بلکه برای پوست و مو هم بسیار زیاد است. وجود اسید آمینه های فراوان در پسته، موجب رشد بهتر موها می‌شود. همچنین این خوراکی، برای درمان ریزش مو هم موثر است. وجود مواد مغذی ضروری برای مو در پسته، به کاهش شکنندگی مو کمک میکند. از مهمترین خواص پسته باید به مرطوب کننده بودن آن اشاره کرد. این محصول همانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می نماید. استفاده مکرر از پسته می تواند، میزان رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند. وجود کلاژن های مفید در پسته، موجب کاهش علائم پیری و چین و چروک های پوستی هم میشود.

پسته اکبری چیست؟

پسته اکبری از مرغوب‌ترین و متمایزترین انواع پسته در بازار پسته است که با ظاهر بیضی و کشیده‌ می‌توان به سادگی آن را از سایر پسته‌ها تشخیص داد. این پسته نسبت به پسته‌ی احمد آقایی و فندقی بزرگتر است.

اگر به دنبال پسته‌های لوکس و مجلسی هستید به شما خرید پسته اکبری توصیه می‌شود. از آنجا که هیچ پسته‌ی دربسته‌ای در میان پسته‌های اکبری نیست و همه‌ی پسته‌ها با دقت انتخاب شده و از نظر شکل و اندازه یک دست هستند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

پسته احمد آقایی چیست؟

پسته احمد آقایی یکی از محبوب‌ترین انواع پسته در بازار ایران است که آن را  پسته بلند مغز هم می‌نامند.
این پسته کشیده و بادامی شکل است و  از خوشمزه ترین و لذیذترین ها محسوب می‌شود.

انواع پسته احمد آقایی مثل، پسته دستچین زعفرانی، پسته رژیمی دستچین، دستچین خام و پسته احمد آقایی زعفرانی را می‌توانید از فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی تهیه کنید.

این نوع پسته دارای طبع خشک و گرم بوده و یکی از پر مصرف ترین و پر طرفدارترین انواع آجیل است که دارای خواص بسیاری است. پسته احمدآقایی نسبت به سایر پسته‌ها قیمت متوسط‌ و به صرفه‌تری داشته و به همین دلیل مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند. در حالت کلی پسته در چهار نوع وجود دارد: پسته احمد آقایی، پسته اکبری، پسته فندقی و پسته کله قوچی. پسته احمد آقایی به لحاظ ظاهری کشیده است، در بین پسته ها طعم ویژه ای دارد و همچنین میزان خندانی زیادی دارد. برخی از خواص پسته:

  • محافظت از نورون ها و عصب و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و جذب آهن
  • به بهبود سلامت قلب کمک میکند.
  • کمک به بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی در چیست؟

پسته اکبری و احمد آقایی بسیار به هم شباهت دارند. مهمترین تفاوت آن اندازه اشان است که پسته اکبری بزرگتر و درشت‌تر است و بیضی و کشیده است. پسته احمد آقایی از پسته اکبری کوچک تر و بادامی شکل است اما مغز آن بلندتر و کشیده است.

معتبرترین مرکز فروش پسته

فروش انواع پسته توسط معتبرترین مرکز فروش این خوراکیها، با نرخی مناسب انجام میشود. در این مرکز فروش انواع پسته، نمونه های مختلف از پسته شامل پسته کله قوچی، فندقی، احمدآقایی و اکبری هم وجود دارند. دسته بندی نمودن این پسته ها براساس کیفیت و قیمت از سوی فروشنده، باعث شده است تا توانایی خرید مردم برای تهیه این محصولات بیشتر شود. تمامی پسته های موجود در این مرکز معتبر، از نوع ارگانیک و تازه هستند.

شما عزیزان برای خرید بهترین نمونه از انواع پسته تازه می توانید، به فروشگاه خشکبار کاشانی هم مراجعه کنید. این فروشگاه بهترین نوع پسته را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این فروشگاه به کیفیت و تازگی محصولات خود اهمیت می دهد و مرغوبترین نوع پسته را در اختیار شما مشتریان می گذارد. انواع پسته در این فروشگاه دارای بسته بندی شیک و منحصر به فرد می باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع پسته به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *