خرید و مصرف پسته در زمان قاعدگی-پریودی
آجیل

خواص پسته برای قاعدگی (پریودی)

5
(118)

آشنایی با خواص پسته برای قاعدگی

خانم ها باید در زمان قاعدگی به تغذیه خود اهمیت دهند. مصرف آجیل ها به خصوص پسته به آنها برای رفع بسیاری از کمبودها کمک می کند. خواص پسته برای قاعدگی فراوان است. پسته یکی از بهترین منابع پتاسیم در گروه مغزها و دانه ها به حساب می آید و میزان پتاسیم آن برابر با یک پرتقال است. این دانه اگرچه اندازه کوچکی دارد، اما خواص درمانی و تغذیه ای آن به قدری بالاست که می تواند بسیاری از بیماری ها را در بدن کنترل کند. اگر به سلامت خود اهمیت می دهید، اگر داشتن پوست و موی سالم برایتان مهم است، بهتر است در دوران قاعدگی مصرف پسته را جدی بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با خواص پسته برای قاعدگی و سایر فواید آن تا انتهای این مقاله از مجله سلامتی همراه ما باشید.

خواص پسته برای قاعدگی

خواص پسته برای قاعدگی

مهم ترین خواص پسته برای قاعدگی؛ رفع کم خونی

از مهم ترین خواص پسته برای قاعدگی میتوانیم به رفع کم خونی و تنظیم چرخه قاعدگی در خانم ها اشاره کنیم. کم خونی که بعد از بلوغ در دختران شایع است، یکی از مواردی است که با افزودن پسته تازه به سبد غذایی خانم ها می توان آن را جبران کرد. دخترانی که در طول هفته به مقدار لازم و به طور منظم پسته می خورند می توانند میزان خونریزی را نیز در دوران قاعدگی کنترل کنند. پسته یکی از دانه های مغزی است که علاوه بر آهن حاوی ویتامین های 1B،6 B و E است و می تواند به تعادل اشتهای دختران در دوران بلوغ کمک کند. همچنین این ماده میتواند به تقویت سلول های عصبی در دوران قاعدگی کمک کند.

یکی دیگر از خواص پسته در پریودی تنظیم چرخه قاعدگی است. اساساً پسته دارای بیشترین میزان فیتواستروژن در میان سایر آجیل هاست. این نوع مغز می تواند سطح استروژن را افزایش داده و چرخه قاعدگی را تنظیم کند.

خواص بی نظیر پسته برای زنان

حال که با مهم ترین خواص پسته برای قاعدگی آشنا شدید. توجه شما را به سایر فواید مصرف پسته برای زنان جلب می کنم.

سلامت جنسی را تقویت می کند: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پسته می تواند باروری را افزایش دهد. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که پسته می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی عمل کند. در یک مطالعه مشخص شد که خوردن پسته هر روز به مدت سه هفته منجر به افزایش میل جنسی در زنان می شود. آرژنین، فیتواسترول ها و آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای سلامت باروری در خانم ها و آقایان کمک می کند.

تاخیر در پیری زودرس: پسته غنی از ویتامین E است. این ویتامین به آسانی میتواند از پوست شما در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت کند. این دانه از این طریق از پیری پوست جلوگیری می کند. پسته حاوی مس نیز است. پسته به کمک این ماده میتواند به تولید الاستین در پوست کمک کند. در یک مطالعه حیوانی، نتایج نشان داد که موش هایی که ویتامین E مصرف کردند، علائم کمتری از آسیب پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید را تجربه کردند.

به کاهش وزن کمک می کند: یکی دیگر از مواد مغذی موجود در پسته پروتئین است که می تواند احساس گرسنگی را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین پسته حاوی فیبر است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف فیبر می تواند برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد؛ بنابراین به کاهش وزن در خانم ها کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف پسته می تواند اندازه دور کمر شما را در طول زمان کاهش دهد. این مغز همچنین اثرات مفیدی بر سطح تری گلیسیرید خون دارد.

خرید و مصرف پسته در زمان قاعدگی

خرید و مصرف پسته در زمان قاعدگی

 قیمت و خرید پسته از ‌آجیل کاشانی

برای برخورداری از خواص پسته برای قاعدگی باید سراغ محصولی با کیفیت و تازه بروید؛ زیرا پسته مرغوب حاوی ویتامین های ضروری برای تامین سلامت بدن در زنان است. شما میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی آجیل کاشان اقدام به خرید بهترین پسته ایرانی کنید. پسته های موجود در این فروشگاه از طعم و عطر دلپذیری برخوردار هستند و در عین حال قیمت مناسب تری هم دارند.

بیشتر بخوانید:

کاملترین جدول کالری مواد غذایی

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 118

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *