آجیل

6 خواص پسته در بارداری | خوردن پسته در دوران بارداری

5
(116)

 

اگر به دنبال خواص پسته در بارداری هستید قطعا یا خود شما یا یکی از نزدیکانتان باردار است و شما به دنبال شناخت بهترین مواد غذایی و قرار دادن آنها در لیست رژیم غذایی هستید. همه ما کاملا با موضوع رژیم غذایی متفاوت و خواص مواد غذایی در بارداری و تاثیرات آن بر جنین واقف هستیم. و در این میان مغزها بسیار مهم هستند. و در بین مغز ها بهترین مغز برای مصرف در دوران بارداری پسته است. در ادامه این مطلب مجله سلامتی همراه ما باشید.

خواص پسته:

پسته سرشار از پروتئین، فیبر، فولات، کلسیم و آهن هست. که هم برای مادر و هم برای رشد و نمو جنین مهم است. البته شاید شما هم این نکته را شنیده باشید که آجیل و مغزها سرشار از چربی هستند و این برای شما ایجاد ترس کرده باشد. ولی این یک تصور اشتباه است. چربی موجود در مغزها چربی مفید بوده و هیچگونه آسیبی را به فرد مصرف کننده نمی زند. در واقع این چربی مفید موجود در مغزها همان امگا 3 است که یکی از مواد مهم در لیست رژیم غذایی مادر و جنین است که باید از آن در طول بارداری استفاده کنند.

علاوه بر ویژگی های بالا پسته یک منبع غنی انرژی است که کالری کمی هم دارد و از اضافه وزن جلوگیری کرده و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. هر 100 گرم پسته در حدود 500 کالری دارد و این عددی بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:

شگفت‌انگیزترین خواص پسته برای زنان

خواص پسته در بارداری-خوردن پسته در بازداری

مهمترین خواص پسته در دوران بارداری:

  • کمک به رشد جسمی و مغزی جنین
  • متعادل سازی سطح چربی ها
  • تقویت سیستم ایمنی
  • درمان یبوست در دوران بارداری
  • جلوگیری از فقر آهن در دوران بارداری
  • خاصیت ضد التهابی

حال که با خواص کلی پسته در دوران بارداری اشنا شدید در این مرحله اندکی راجع به هرکدام توضیح داده و به بررسی آن ها می پردازیم:

1-کمک به رشد جسمی و مغزی جنین:

پسته دارای پروتئین گیاهی است و تقریبا در هر 100 گرم از آن 20 گرم پروتئین وجود دارد. یکی از مهم ترین مواد برای رشد بافت ها و عضلات جنین پروتئین است. از طرفی اجیل ها و خصوصا پسته به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا3 مثل اسید اولئیک و لینولئیک در رشد مناسب مغز جنین و کودکان بسیار موثر است

2-از خواص پسته در بارداری، تعادل سطح چربی ها:

هماهنگونه که پیش تر هم گفتیم افزایش چربی خون یکی از دغدغه های خانم های باردار است. پسته نه تنها دارای چربی مفید برای بدن می باشد بلکه باعث ایجاد تعادل در سطح چربی های بدن می شود. غلظت بالای اسید‌های چرب اشباع نشده در این دانه باعث کاهش کلسترول نامطلوب خون و در نهایت افزایش سطح کلسترول خوب می‌شود.

خواص چای سبز برای تخمدان ها+ 10 هشدار از مضرات چای سبز

3-تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص پسته در بارداری:

آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتن و مواد پلی فنولیک، ویتامین A و E از ترکیبات مفید در پسته بی‌نظیر هستند. این مواد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند و بانوان باردار را از حمله رادیکال‌های آزاد درامان نگه می‌دارن. این خواص پسته در بارداری به نوبه خود از ورود عفونت‌ها به بدن جلوگیری می‌کنه. در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را در این دوران به شدت کاهش می‌دهد.

4-درمان یبوست در دوران بارداری:

خوردن پسته در دوران بارداری

اغلب مادران باردار با تغییرات هورمونی در دوران بارداری با مشکل یبوست درگیر هستند.که بسیار ازار دهنده است. پسته با دارا بودن فیبر بالا به هضم اسان و تنظیم حرکات روده کمک قابل توجهی می کند.و قراردادن پسته در لیست رژیم غذایی و استفاده مکرر از آن به رفع این مشکل بسیار کمک می کند.

5-جلوگیری از فقر آهن از خواص پسته در بارداری:

اغلب خانم های ایرانی دارای فقر آهن هستند و این مشکل در دوران بارداری به حداکثر خود می رسد. پسته با داشتن منبع غنی آهن و مس (که برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون بسیار ضروری هستند) این مشکل را برطرف می سازد و مانع کم خونی و متعاقبا مشکلات در تامین خون برای حمایت از رشد جنین می شود.

بیشتر بخوانید:

خرید پسته ارزان

6-خاصیت ضد التهابی پسته:

اغلب خانم های بارداد در این دوران مشکلاتی نظیر دردهای مفصلی و تورم دارند. که پسته با داشتن خاصیت ضد التهابی کمک موثری برای آنها است. از طرفی در ماه های اخر بارداری که وزن مادران باردار به حداکثر می رسد با شدت گرفتن درد های زانو و کمد به جای مصرف داروهای شیمیایی پسته می تواند بسیار موثر باشد.

چگونگی گنجاندن پسته در رژیم غذایی:

حال که با خواص پسته در دوران بارداری کاملا اشنا شدید شاید این برای شما سوال باشد که آن را به چه نحوی مصرف کنید؟ پسته از آن مغزهایی است که در فرهنگ غذایی ما ایرانی ها نقش بسیار پررنگی دارد. ما در طیف گسترده ای از غذاهای ایرانی از زرشک پلو و سوپ جو گرفته تا انواع دسرها و سالادها از پسته استفاده می کنیم. پس شما می توانید پسته یا پودر پسته را همراه با غذا یا دسر یا سالاد خود مصرف کنید. و یا آن را به صورت خام و به عنوان تنقلات نوش جان کنید.

حتی در دوران بارداری که نیاز به مصرف موادی همچون شیر بسیار حائز اهمیت است شما می توانید پسته خود را با شیر و سایر مواد ترکیب کرده و به صورت میلک شیک پسته نیز مصرف کنید. حتی می توانید پسته را با سایر لبنیات نظیر ماست یخ زده یا خامه صبحانه ترکیب کنید و علاوه بر تجربه طعم هایی بی نظیر تنوع بالایی از مواد غذایی در رژیم خود داشته باشید.

معتبرترین مرکز فروش پسته

فروش انواع پسته توسط معتبرترین مرکز فروش این خوراکیها، با نرخی مناسب انجام میشود. در این مرکز فروش انواع پسته، نمونه های مختلف از پسته شامل پسته کله قوچی، فندقی، احمدآقایی و اکبری هم وجود دارند. دسته بندی نمودن این پسته ها براساس کیفیت و قیمت از سوی فروشنده، باعث شده است تا توانایی خرید مردم برای تهیه این محصولات بیشتر شود. تمامی پسته های موجود در این مرکز معتبر، از نوع ارگانیک و تازه هستند.

شما عزیزان برای خرید بهترین نمونه از انواع پسته تازه می توانید، به فروشگاه خشکبار کاشانی مراجعه کنید. این فروشگاه بهترین نوع پسته را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. این فروشگاه به کیفیت و تازگی محصولات خود اهمیت می دهد و مرغوبترین نوع پسته را در اختیار شما مشتریان می گذارد. انواع پسته در این فروشگاه دارای بسته بندی شیک و منحصر به فرد می باشند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی چیست؟

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *