راهنمای جامع خرید میوه خشک
خشکبار و میوه خشک

راهنمای جامع خرید میوه خشک

5
(1)

راهنمای کامل خرید میوه خشک

در این نوشتار می‌خواهیم شما را در خرید میوه خشک یاری کنیم. میوه های خشک جایگاه مهمی در زندگی کسانی دارند که می خواهند غذای سالم بخورند. از این خشکبار که در زندگی روزمره خود برای صبحانه، میان وعده، استراحت، قبل از ورزش، تماشای چیزی و در زمان استراحت کاری مصرف می کنیم، چقدر می دانید؟ میوه خشک که حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به میوه تازه است، با حذف آب موجود در میوه تهیه می شود. امروزه این فرآیند را می توان به روش های مختلفی اعمال کرد. اگرچه شناخته شده ترین آنها خشک کردن در آفتاب است، اما روش هایی مانند پخت، استفاده از دستگاه های خشک کن و خنک کننده و خشک کردن انجمادی نیز با پیشرفت تکنولوژی وارد زندگی ما شده است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میوه خشک به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

"راهنمای

می‌توانید میوه خشک را به تنهایی مصرف کنید، یا می‌توانید آن‌ها را برای صبحانه با جو مخلوط کنید یا میان‌وعده‌ای سالم تهیه کنید، آن‌ها را به سالادتان اضافه کنید تا طعم ‌دهنده‌تر شود، یا به عنوان شکر طبیعی در دسرهایتان استفاده کنید. اما البته نباید فراموش کنید که این میوه ها نیز مانند میوه های تازه حاوی فروکتوز هستند. برای جلوگیری از مصرف زیاد کالری و قند باید به وعده های غذایی خود توجه کنید.

در حالی که میزان آب موجود در آن به سطح 10 تا 20 درصد کاهش می یابد، اگر میوه خشکی را که ویتامین، مواد معدنی و فیبر خود را به صورت کنترل شده به عنوان میان وعده حفظ می کنند، مصرف کنید، فواید زیادی خواهید دید. به طور کلی میوه‌های خشک که به بدن انرژی می‌دهند و هضم غذا را تسهیل می‌کنند نیز می‌توانند برای مشکلات مختلفی مفید باشند. امروزه خرید میوه خشک به صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است. با خرید اینترنتی میوه خشک از فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی این محصولات خوشمزه را در کمترین زمان ممکن و با خیالی آسوده از کیفیت آن درب منزل تحویل بگیرید.

خواص و فواید بی شمار میوه خشک

این یک سنت بسیار قدیمی است که میوه ها را با خشک کردن آنها در فصل مناسب، برای فصل های بعدی نگهداری می کنند. حال که می‌خواهید نسبت به خرید میوه خشک اقدام کنید بد نیست که بدانید مطالعات بر روی خواص میوه خشک نشان داده است که میوه های خشک مفیدتر از میوه های تازه هستند. اگرچه میوه های خشک کالری کمی دارند، اما افرادی که رژیم غذایی دارند باید با احتیاط بیشتری و در مقادیر محدود مصرف کنند.

در میان فواید میوه های خشک، اولین وجه این است که حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. به همین دلیل مصرف میوه های خشک مخصوصاً در زمان بیماری های فصلی و اپیدمی آنفولانزا برای تقویت سیستم ایمنی و تقویت بدن در برابر بیماری ها توصیه می شود. از آنجایی که ارزش غذایی میوه‌های خشک به اندازه میوه‌های تازه است، باید میوه‌ها را به‌ویژه در فصل تابستان با خشک کردن نگهداری کرد و در فصل زمستان از این میوه‌ها بهره برد.

آشنایی با فواید میوه خشک

آشنایی با فواید میوه خشک

ویتامین های موجود در میوه‌های خشک

هنگامی که ارزش غذایی میوه های خشک ذکر می شود، زردآلو به عنوان مفیدترین میوه خشک در رتبه اول قرار دارد. فواید زردآلو خشک بسیار زیاد است و به دنبال آن انجیر خشک، آلو خشک و کشمش قرار دارند. سیب های خشک نیز در صدر فهرست میوه های خشک فوق العاده مفید قرار دارند. از جمله فواید سیب خشک این است که برای تنگی نفس مفید است و برای یبوست مفید است زیرا منبع بسیار غنی فیبر است. نوشیدن کمپوت سیب خشک به افرادی که از یبوست رنج می برند کمک می کند تا بر این مشکل غلبه کنند.

یکی از میوه های خشک موجود، آلو خشک است. در میان فواید آلو، منبع فوق العاده غنی از ویتامین B، ویتامین A و ویتامین E وجود دارد، بنابراین متابولیسم را تسریع می کند. علاوه بر این، آلو خشک تأثیر بسیار قوی بر روده ها دارد.

یکی از مهم‌ترین میوه‌های خشکی که در حین شمردن فواید میوه‌های خشک نباید فراموش شود، زغال اخته است. از جمله فواید زغال اخته این است که برای دیابت مفید است، آنزیم هایی را فعال می کند که با تشکیل سرطان در بدن مبارزه می کنند، برای سلامت چشم مفید است و از عملکرد روده حمایت می کند.

ویتامین‌های موجود در میوه خشک

ویتامین‌های موجود در میوه خشک

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میوه خشک به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 1

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *