شیرینی

طرز تهیه قطاب خانگی چگونه است؟

5
(169)

طرز تهیه قطاب خانگی چگونه است؟

ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه قطاب خانگی را به شما آموزش دهیم تا شما با یادگیری طرز تهیه این شیرینی خوشمزه بتوانید آن را برای شب عید خود درست کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی لذت ببرید.

قطاب یکی از شیرینی های معروف و پرطرفدار در بین مردم می باشد. افراد زیادی به این نوع شیرینی علاقه مند هستند زیرا این شیرینی دارای طعم خیلی خوشمزه و لذیذی می باشد و به همین علت است که افراد زیادی به آن علاقه دارند و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. این شیرینی یکی از شیرینی های پرکاربرد در شب عید می باشد و افراد زیادی آن را برای شیرینی عید خود از بازار تهیه می کنند.

آماده سازی مواد و پختن این شیرینی کار سختی نمی باشد و زمان زیادی را از شما نمی گیرد بنابراین شما می توانید این شیرینی را به راحتی و در هر زمان که دوست داشتید برای خودتان بپزید.

قطاب کاشان، کرمان و یزد از قطاب کاشانی خوشمزه و معروف در کشور ما می باشد.

مواد لازم برای تهیه قطاب خانگی عبارتند از:

زرده تخم مرغ یک عدد

آرد به میزان دو پیمانه

شیر به میزان یک دوم پیمانه

روغن به میزان سه قاشق غذا خوری

روغن مایع برای سرخ کردن به میزان لازم

پودر بادام یا پسته به میزان یک پیمانه

پودر قند یا شکر به میزان یک دوم پیمانه

بکینگ پودر به میزان یک دوم قاشق چایخوری

هل به میزان یک قاشق چایخوری

دارچین به میزان یک قاشق چایخوری

گلاب به میزان لازم

طرز تهیه قطاب خانگی:

مرحله ی اول طرز تهیه قطاب:

در ابتدای کار باید شما همه ی مواد لازم را به مدت 30 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا مواد با دمای محیط سازگار شوند و بعد از آن زرده تخم مرغ را به همراه شیر، روغن و بکینگ پودر را داخل یک همزن برقی بریزید و همزن را روی دور تند قرار دهید تا مواد شما به خوبی باهم ترکیب شوند و کرم رنگ شوند.

مرحله ی دوم طرز تهیه قطاب خانگی:

در این مرحله باید آرد خود را حدود دو یا سه بار به آرامی الک کنید و بعد از الک کردن آن را به مواد اصلی شیرینی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن آن ها را کمی با قاشق هم بزنید و زمانی که موا شما کمی سفت شد باید خمیر را با دست خود ورز بدهید تا خمیر شما کمی کش دار شود و بعد از کش دار شدن آن را داخل کیسه فریزر بریزید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ی سوم طرز تهیه قطاب خانگی:

بعد از آماده شدن خمیر شما باید پسته و یا گردوی خود را در دستگاه مخلوط کن بریزید و آن ها را پودر کنید و اگر می خواهید از پودر پسته در شیرینی خود استفاده کید بهتر است آن را با هل ترکیب کنید و همچنین اگر می خواهید از پودر گردو استفاده کنید بهتر است آن را با مقداری دارچین ترکیب کنید و بعد از آن پودر قند و یا شکر را به آن ها اضافه کنید و مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید و بعد از ترکیب این مواد با یکدیگر باید گلاب را به آن ها اضافه کنید و دوباره با یکدیگر هم بزنید.

مرحله ی چهارم طرز تهیه قطاب خانگی:

در این مرحله باید پودر پسته و یا گردو خود را با موادی که با هم ترکیب شدند را به صورت گلوله ای در بیاورید و سپس خمیر خود را از درون یخچال بیرون بیاورید و به اندازه قطر 3 میلی متر خمیر را کف دست بگذارید و مواد را داخل آن قرار دهید و خمیر را به صورت گرد دور آن بپیچانید و بعد از انجام این کار مقداری روغن سرخ کردنی داخل ظرف مورد نظر خود بریزید و قطاب ها را داخل آن قرار دهید و بگذارید تا کاملا سرخ شوند زیادی سرخ شدن قطاب ها موجب سوختن آن ها می شود و کم سرخ شدن آن ها موجب خمیر شدن قطاب می شود پس در سرخ کردن آن ها دقت کافی را داشته باشید و زمانی که طلایی رنگ شدند می توانید آن ها را از ظرف خارج سازید.

مرحله ی پنجم طرز تهیه قطاب خانگی:

بعد از سرخ شدن قطاب ها باید آن ها را درون یک آبکش قرار دهید تا روغن اضافه ی آن ها از آبکش شما خارج شود همچنین باید توجه داشته باشید که قطاب ها را به هیچ عنوان روی هم نچینید زیرا موجب خمیر شدن آن ها می شود و در آخر زمانی که روغن قطاب ها از آبکش خارج شد می توانید آن ها را درون پودر قند و یا پودر پسته بغلتانید تا طعم آن خوشمزه تر شود و بعد از انجام این کار می توانید با توجه به سلیقه ی خود آن ها را درون ظرف دلخواه خود بچینید و نوش جان کنید.

طرز تهیه قطاب

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 169

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *