طرز تهیه پودینگ پسته خوشمزه
آجیل, قنادی و آشپزی

طرز تهیه پودینگ پسته خوشمزه

5
(100)

پودینگ پسته یکی از دسرهای خیلی خوشمزه و مقوی است و به خاطر داشتن آنتی اکسیدان و چربی های مفید، دارای ارزش غذایی بالایی است. طرز تهیه پودینگ پسته کار نسبتاً آسانی است و به راحتی می توان این دسر را برای مهمانی ها و دورهمی ها تهیه کرد. پودینگ از موادی مانند شیر، نشاسته، شکر و تخم مرغ درست می شود. این دسر معمولاً دارای بافت لطیف و نرمی است و در بسیاری از کشورهای اروپایی، یک میان وعده قوی محسوب می شود. پودینگ طعم های مختلفی از جمله شکلاتی، وانیلی، پسته ای و موزی دارد. در این مقاله طرز درست کردن پودینگ پسته را آموزش می دهیم.

تهیه پودینگ پسته یک دسر خوشمزه و خاص

تهیه پودینگ پسته یک دسر خوشمزه و خاص

بیشتر بخوانید:

تاثیر پسته بر سلامتی بدن انسان+جدول ارزش غذایی پسته

مواد مورد نیاز برای تهیه پودینگ پسته

پودینگ پسته دسری است که بدون به کار بردن مواد مصنوعی و افزودنی و فقط با استفاده از مواد سالم و طبیعی درست می شود. برای تهیه پودینگ پسته به مواد زیر لازم داریم.

  • یک پیمانه مغز پسته خام
  • دو پیمانه و دو قاشق غذا خوری شیر
  • یک عدد تخم مرغ
  • دو عدد زرده تخم مرغ
  • دو قاشق غذا خوری کره
  • یک قاشق مربا خوری وانیل
  • یک دوم پیمانه شکر
  • دو قاشق غذا خوری نشاسته ذرت
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • زعفران ( اختیاری)

بیشتر بخوانید:

10 خاصیت پسته برای زنان

دستور تهیه:

طرز تهیه پودینگ پسته

یکی از نکات مهم برای تهیه پودینگ پسته این است که پسته حتماً باید خام باشد. همچنین در صورتی که از پسته تازه استفاده کنید، پودینگ شما خوشرنگ تر و خوشمزه تر می شود. ابتدا مغزهای پسته را درون آسیاب بریزید و آنها را حسابی خرد کنید، در مرحله بعدی می توانید دو قاشق شیر و نصف شکر را به پسته اضافه کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. سپس شیر را در یک قابلمه بریزید و این مخلوط را به آن اضافه کنید و آن را روی شعله ملایم قرار دهید و آن را هم بزنید. در صورتی که پسته تازه باشد، دیگر نیازی به دو قاشق شیر نداریم.

به هنگام تهیه پودینگ پسته، زمانی که شیر و پسته در حال گرم شدن است، می توانیم بقیه مواد پودینگ را مخلوط کنیم. در این مرحله تخم مرغ ها را همراه با زرده و شکر با همزن هم می زنیم تا کف کند و سپس نمک و نشاسته ذرت را به مواد اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در مرحله بعدی نیمی از ترکیب شیر را به تخم مرغ اضاف می کنیم و دوباره این ترکیب را به مواد قابلمه اول اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط هم می زنیم تا غلظت پیدا کند.

برای درست کردن پودینگ پسته، بعد از غلیظ شدن پودینگ به آن کره و وانیل را اضافه می کنیم و سپس شعله را خاموش می کنیم و تا زمانی که گرم است آن را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و به مدت 4 ساعت آن را در یخچال می گذاریم. برای تزئین پودینگ می توانیم از خامه قنادی، پودر پسته خرد شده و شکلات آب شده استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

6 خواص پسته در بارداری

پودینگی مقوی و خوشمزه

جمع بندی

پودینگ پسته خواص زیادی دارد و حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین ها است. برای تهیه پودینگ پسته بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید تا پودینگ خوشمزه تر شود. در حقیقت شیر یکی از مواد اصلی برای درست کردن پودینگ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرز تهیه پودینگ پسته به بخش کامنت ها مراجعه کنید. کارشناسان ما در خشکبار کاشانی، شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

سئوالات متداول در مورد طرز تهیه پودینگ پسته

  1. یکی از مهم ترین نکات برای درست کردن پودینگ پسته چیست؟

برای تهیه پودینگ پسته، باید حواستان به مواد روی گاز باشد و مرتب آن را هم بزنید.

  1. نشاسته ذرت چه تاثیری در پودینگ پسته دارد؟

نشاسته ذرت باعث می شود پودینگ پسته غلیظ تر شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

 

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *