فرق پودر ژلاتین و پودر ژله
قنادی و آشپزی

فرق پودر ژلاتین و پودر ژله

4.8
(120)

از پودر ژله و ژلاتین برای ساخت دسر استفاده می شود ولی این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. مهم ترین فرق پودر ژلاتین و پودر ژله این است که پودر ژله دارای طعم و رنگ است در حالی که پودر ژلاتین طعم و رنگی ندارد. به طور کلی پودر ژله و ژلاتین تفاوت های زیادی با هم دارند و نمی توان به جای ژلاتین، پودر ژله را استفاده کرد. در ادامه این مقاله از مجله سلامتی با تعریف پودر ژله و پودر ژلاتین سایر تفاوت های این دو را مورد بررسی قرار می دهیم.

پودر ژلاتین با پودر ژله

آشنایی با خواص توت خشک

پودر ژلاتین چیست

پودر ژلاتین که به عنوان چسب استخوان شناخته می شود، حاوی سدیم، کلسیم، پتاسیم و آهن است. مصرف ژلاتین موجب کاهش دردهای مفصلی می شود و همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند. کلاژن موجود در پودر ژلاتین، تاثیری ضد التهابی دارد و بر بافت مفاصل تاثیر مثبت دارد. ژلاتین خالص به صورت طبیعی موجود نیست و از طریق هیدرولیز کردن غضروف ها و استخوان های بدن گاو تهیه می شود.

فرق پودر ژلاتین و پودر ژله علاوه بر شکل ظاهر و طعم، در کاربرد این دو هم است. به عنوام مثال بسیاری از افراد برای درست کردن دسرهای خود، از پودر ژلاتین استفاده می کنند؛ چون پودر ژلاتین دسر را سفت می کند. پودر ژله فقط برای درست کردن ژله مورد استفاده قرار می گیرد و در حقیقت بیشترین کاربرد پودر ژله، درست کردن ژله است و در بیشتر مواقع نمی توان پودر ژله را جایگزین ژلاتین کرد.

پودر ژلاتین در آب سرد حل نمی شود و فقط در آب جوش قابل حل شدن است. ژلاتین می تواند در حدود ده برابر حجم خود، آب جذب کند و در دمای 50 درجه سفت و ژله ایی می شود.  مواد  تشکیل دهنده پودر ژلاتین به این شرح است.

پودر ژلاتین

  • ژلاتین 84 درصد
  • پروتئین 14 درصد
  • رطوبت 2 درصد

پودر ژله چیست

پودر ژله بر خلاف پودر ژلاتین داری رنگ و طعم است و در مواد تشکیل دهنده آن پودر ژلاتین و همچنین مواد دیگر به کار رفته است. پودر ژله هم مانند پودر ژلاتین در آب جوش حل می شود و نمی توان آن را در آب سرد حل کرد. بعد از حل کردن پودر ژله با آب جوش، می توانید به جای آب سرد به آن آب میوه یا پوره میوه هم اضافه کنید. ژله ایی که با آب میوه درست می شود صاف تر و شفاف تر از ژله ایی است که با پوره میوه درست شده است. همچنین می توانید داخل ژله، میوه خرد شده بریزید، به این ترتیب زمانی که ژله را برش می دهید، ژله شکل بسیار زیبایی خواهد داشت.

یکی دیگر از فرق های پودر ژلاتین و پودر ژله در مقدار سفت کنندگی آنها است. به این ترتیب پاستیلی که از ژلاتین تهیه می شود، چون از استخوان گاو و حتی ماهی درست می شود، سفت است و باید بیشتر جویده شود. در صورتی که ژلاتین ژله نرم تر و شل تر است و راحت تر جویده می شود. برای این که پاستیل ارزش غذایی داشته باشد، ژلاتین باید به روش آنزیمی از استخوان گاو خارج شود.

میوه خشک یا تازه؟ کدام را مصرف نماییم؟

سئوالات متدوال در مورد پودر ژله و پودر ژلاتین

  1. یکی از تفاوت های پودر ژله و پودر ژلاتین چیست؟

فرق پودر ژلاتین و پودر ژله این است که دسری که با پودر ژلاتین تهیه می شود از دسر پودر ژله شفاف تر است.

  1. ژلاتین چه تاثیری روی استخوان ها دارد؟

مصرف ژلاتین از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

فرق پودر ژله پودر ژلاتین

جمع بندی

درست کردن ژله با پودر ژلاتین و پودر ژله کار راحتی است و می توان دسرهای خوش طعمی با این دو تهیه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرق پودر ژلاتین و پودر ژله به بخش کامنت ها مراجعه کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخگوی سئوالات شما هستند.

میوه خشک از کجا بخریم؟ خرید میوه خشک بسته بندی شده

كاملترين جدول كالری مواد غذايی

میانگین امتیازها 4.8 / 5. تعداد نظرات: 120

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *