خشکبار و میوه خشک

فواید بیشمار عناب

1
(1)

عناب

خوب است بدانید که عناب به نام های خرمای قرمز و خرمای چینی معروف است. این میوه بومی مناطق گرمسیر می باشد و دارای ویتامین C و پتاسیم است. این میوه به علت داشتن آنتی اکسیدان قوی تاثیر زیادی در پیشگیری از سرطان دارد. جلوگیری از بیماری های پوستی یکی از فواید بیشمار عناب به شمار می رود.

عناب خشک جزء یکی از میوه های پر خاصیت و سرشار از مواد مغذی است. افرادی که از خواص عناب مطلع هستند آن را در برنامه ی غذایی خود قرار می دهند و از آن به صورت میوه تازه و میوه خشک استفاده می کنند.

فواید بیشمار عناب

در ادامه، به بررسی خواص مختلف عناب خواهیم پرداخت.

حل مشکلات خواب

حل کردن مشکلات خواب یکی از فواید عناب است. این میوه برای افرادی که دچار مشکلات خواب و یا بی قراری هستند بسیار مفید می باشد. بنابراین افرادی که با کمبود خواب مواجه هستند می توانند هر شب قبل از خواب عناب را دم کنند و عصاره ی آن را میل کنند زیرا عناب تاثیر زیادی بر روی آرام شدن ذهن و بدن دارد. پس افراد بی قرار و یا کم خواب سعی کنند از خوردن این میوه غافل نشوند.

تنظیم گردش خون

خوب است بدانید که عناب سرشار از آهن و فسفر است. اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که دارای کم خونی می باشند، ما به شما خوردن عناب را پیشنهاد می کنیم. زیرا مصرف عناب باعث افزایش آهن و فسفر در بدن شما می شود و در نتیجه گردش خون شما بیشتر و اکسیژن رسانی به همه ی اندام ها بهتر انجام می شود. پس یکی دیگر از فواید بیشمار عناب تنظیم گردش خون و اکسیژن رسانی به تمام اندام ها است.

عناب خشک

تقویت استخوان ها

همانطور که می دانید عناب سرشار از کلسیم، آهن و فسفر است و زمانی که شما آن را مصرف می کنید در واقع به تقویت استخوان های خود کمک می کنید. هنگامی که شما به طور مداوم از عناب استفاده کنید در دوران پیری دچار تحلیل رفتن و پوکی استخوان نخواهید شد؛ بنابراین سعی کنید مصرف عناب را در برنامه ی غذایی خود داشته باشید.

کنترل وزن

یکی دیگر از فواید بیشمار عناب ایجاد تعادل و کنترل وزن می باشد. عناب به علت داشتن فیبر بالا و کالری کم برای کاهش وزن به شما کمک زیادی می کند و باعث می شود شما احساس گرسنگی نکنید و احساس سیری به شما دست می دهد و همین امر باعث کاهش و تعادل وزن شما می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عناب به علت داشتن ویتامین cوA و همچنین داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان ها باعث می شوند رادیکال های آزادی که باعث انواع بیماری می شوند از بین بروند. علاوه بر این، ویتامین C باعث افزایش گلبول های سفید در بدن می شود و گلبول های سفید اصلی ترین عامل دفاعی سیستم ایمنی بدن هستند.

کاهش اضطراب و استرس

از دیگر فواید عناب کاهش اضطراب و استرس در فرد است که با مصرف جوشانده آن محقق می شود. جوشانده عناب و یا میوه ی آن باعث تنظیم هورمون های بدن و در نتیجه کاهش استرس می شود. این میوه برای افرادی که مدام دچار استرس و اضطراب می شوند بسیار مناسب است و به آرامش فکری آن ها و همچنین مقابله با هورمون های استرس زا کمک زیادی می کند.

مراقبت از پوست

عصاره و آب عناب کمک زیادی به مشکلات پوستی از جمله پسوریازیس، اگزما و تاول می کند. عناب همچنین  باعث می شود التهاب های پوستی شما از بین برود و علاوه بر آن به رفع چین و چروک های پوست صورت و جوانسازی پوست کمک زیادی می کند. بنابراین جوانسازی و زیبا سازی پوست از دیگر خواص عناب است.

مراقبت و جوانسازی پوست

سلامت گوارش و کمک به هضم غذا

همانطور که گفتیم عناب دارای فیبر بالایی است و فیبر کمک زیادی به هضم غذا می کند. مصرف عناب همچنین از ایجاد یبوست، نفخ شکم، شکم درد و بیماری های گوارشی نیز جلوگیری می کند.

وجود فیبر زیاد در عناب باعث افزایش حجم مدفوع می شود و همین امر به راحت تر کار کردن شکم کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، عناب لایه پوششی دستگاه گوارش را بهبود و تقویت می کند و از بروز زخم ها و  رشد باکتری ها در معده جلوگیری می کند.

کمک به سلامت قلب

از دیگر فواید عناب کمک به سلامت قلب است. مواد مغذی که در عناب وجود دارند کمک زیادی به سلامت قلب و عملکرد آن می کنند. عناب به دلیل داشتن پتاسیم، به تنظیم فشار خون فشار خون کمک می کند و از تجمع چربی در سرخرگ ها جلوگیری می شود.

خرید عناب

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد نظرات: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *