معرفی بهترین آجیل برای کم خونی
آجیل

معرفی بهترین آجیل ها برای کم خونی و خواص آنها

5
(101)

آجیل های خون ساز

کمبود آهن می تواند باعث انواع مشکلات سلامتی از خستگی گرفته تا سردرد شود. همچنین به عنوان کم خونی نیز شناخته می شود. کمبود آهن به ویژه در زنان باردار شایع است و می تواند بر افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از این امر در کنار میان وعده های سالم معمولی، باید سعی کنید از آجیل خون ساز در وعده های غذایی خود استفاده کنید. برای اینکه بدانید کدام آجیل برای کم خونی مفید است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید آجیل چهار مغر - آجیل چهارشنبه سوری

خرید آجیل چهار مغر ( آجیل چهار مغز بهترین نوع آجیل ترکیبی از 4 مغز خون ساز که فقر آهن را بر طرف میسازد.

فهرستی از آجیل برای کم خونی

آجیل ها یکی از خوراکی های بسیار مغذی و خوشمزه هستند که اکثرا در مهمانی ها و گردهمایی ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از خواص بی نظیر آنها مطلع باشید حتما آنها را در سبد غذایی خود و خانواده قرار میدهید. آجیل ها مغزهایی سرشار از مواد معدنی، انواع ویتامین ها و پروتئین ها هستند. مصرف روزانه مغز های خوراکی برای هر شخصی مخصوصا کودکان که در حال رشد هستند و ورزشکاران توصیه می شود. آجیل جز خوراکی هایی است که برای پیشگیری و درمان کم خونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که میدانید اکثر زنان و مردان از کمبود خون در کشورمان برخوردار هستند. به جای مصرف داروهای شیمیایی می توانید با مصرف آجیل های خون ساز از کمبود آهن در بدنتان پیشگیری کنید.  با ما همراه باشید تا با فهرستی از آجیل های مفید برای کم خونی آشنا شوید.

خرید آجیل خون ساز

  • پسته : پسته یکی از سالم ترین آجیل هاست؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان گاما توکوفرول، آهن و پتاسیم و ویتامین B6 است. شما میتوانید این آجیل را برای بهبود کم خونی خود بدون نگرانی از دریافت کالری بیش از حد مصرف کنید؛ زیرا هر پسته کمتر از چهار کالری دارد.
  • بادام درختی: بادام نیز یک آجیل خون ساز است؛ زیرا سرشار از کلسیم و آهن می باشد. آنها همچنین حاوی مس، ویتامین های B1، B2 و E و روی هستند. با این حال آجیل ها به راحتی هضم نمی شود. سعی کنید آنها را یک شب در آب خیس کنید تا هضم آنها راحت تر شود.
  • بادام هندی: بادام هندی منبع غنی از آهن، کلسیم، منیزیم، روی، اسید فولیک، ویتامین E و چربی های ضروری امگا 3 و 6 است. در زمان میان وعده یک مشت بادام هندی مصرف کنید و از آهن موجود در این آجیل بهره مند شوید.
  • گردو: گردو برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 است. گردو همچنین حاوی مقدار زیادی آهن است. اگر پزشک از شما خواسته است که میزان کم خونی خود را بهبود ببخشید، گردو را میان وعده مورد علاقه خود قرار دهید. با این حال حتماً گردو خام بخورید زیرا در طول پخت و پز بیشتر فواید خود را از دست می دهد.
  • بادام زمینی: بادام زمینی منبع غنی پروتئین، نیاسین و ویتامین های E، B1، B6 است. آنها همچنین سرشار از مس، روی و آهن هستند؛ بنابراین نوعی آجیل خون ساز به شمار می آیند. با این حال بادام زمینی دارای چربی اشباع بسیار بالایی است که آن ها را مستعد ترشیدگی می کند؛ بنابراین از تازه و مرغوب بودن آن در زمان مصرف حتما اطمینان حاصل کنید.
  • ماکادمیا: ماکادمیا حاوی آهن، امگا 3، 6 و 9 است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. می تواند به تعادل هورمونی کمک کند، عملکرد اعصاب و بافت پوست را بهبود می بخشد. محتوای آهن موجود در ماکادمیا آن را به بهترین آجیل خون ساز تبدیل کرده است. مصرف روازنه این آجیل می تواند به بهبود هموگلوبین کمک کند.
  • فندق: فندق سرشار از آهن، پروتئین و پتاسیم است. آنها همچنین منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده، فیبر رژیمی، کلسیم، پتاسیم و ویتامین E هستند. یکی از بهترین منابع گیاهی برای آهن است و حدود 5.8 میلی گرم آهن در هر 100 گرم دارد. مصرف روزانه این آجیل خون ساز شما را در مقابل بسیاری از بیماری های ناشی از کم خونی بیمه می کند.
  • شاه بلوط: یکی دیگر از آجیل های مفید برای کم خونی، شاه بلوط است. شاه بلوط منبع بسیار خوبی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر و روی و پتاسیم است. با این حال حتما آنها را در مقادیر متوسط ​​مصرف کنید.
  • تخمه ها: تخمه کدو تنبل یک آجیل خون ساز و مقوی است. هر 100 گرم تخمه کدو حاوی 8.07 میلی گرم آهن است. همچنین تخمه آفتابگردان نیز بهترین آجیل برای کم خونی است و در هر 100 گرم تخمه آفتابگردان 3.8 میلی گرم آهن دارد.
  • دانه کنجد: دانه کنجد با طعم روغنی خود  از منابع خوب آهن محسوب میشود. هر قاشق غذاخوری از دانه کنجد  1.31 میلی‌گرم آهن در خود دارد و مواد مغذی دیگری همچون مس، فسفر، ویتامین E و زینک هم در دانه های کنجد موجود است. بهترین راه برای اضافه کردن کنجد به رژیم غذایی، پاچیدن آن روی سالاد یا انواع غذاها است. هر قاشق غذاخوری دانه کنجد بیش از یک میلی‌گرم آهن به میزان آهن مصرف روزانه‌ شما اضافه خواهد کرد.

 

خرید انواع آجیل از خشکبار کاشانی

برای اینکه بهترین آجیل که برای کم خونی مناسب است را تهیه کنید می بایست به فروشگاه معتبری مراجعه کنید. در همین راستا فروشگاه خشکبار کاشانی اقدام به فروش انواع آجیل های سالم و تازه با مناسب ترین قیمت می کند. جهت مشاهده قیمت و خرید آجیل خون ساز در بخش صفحه اصلی سایت با مراجعه به بخش آجیل روی محصول مورد نظر خود کلیک کنید. برای دریافت مشاوره بیشتر در این زمینه با شماره تلفن های موجود در سایت در ارتباط باشید.

با ثبت سفارش و خرید اینترنتی آجیل در فروشگاه کاشانی، محصولات خریداری شده شما در کمترین زمان ممکن درب منزل به شما تحویل داده خواهند شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آجیل خون ساز به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 101

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *