هل
ادویه

هل سبز، سیاه و سفید: معرفی و خواص درمانی آن‌ها

4
(20)

هل

هل یک میوه کوچک و خوشبو است که در 3 نوع سبز، سیاه و سفید است. هل سبز در مقایسه با انواع دیگر این ادویه مرغوب تر بوده و طعم و عطر بیشتری دارد.

هل سفید در حقیقت همان هل سبز است که با استفاده از مواد شیمیایی رنگ خود را از دست داده است. امروزه شواهد فراوانی در مورد خواص هل وجود دارد. به طوریکه از آن در درمان انواع بیماری ها کمک گرفته می شود.

انواع هل

انواع هل

از این ادویه می توان به شکل پودر یا عرق هل استفاده کرد. خواص عرق هل با دانه هل مشابه بوده و تفاوتی با هم ندارد. اگر می خواهید با خاصیت هل بیشتر آشنا شوید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

خواص هل سبز

به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می کند. استفاده از هل سبز در تهیه چای ماسالا می تواند علائم سرماخوردگی را کاهش دهد.

به هضم غذا کمک کرده و حالت تهوع را درمان می کند. هل سبز دستگاه گوارش را تقویت کرده و سوء هاضمه، حالت تهوع، استفراغ و درد معده را تسکین می دهد.

استرس را کم می کند. مصرف این نوع هل در درمان استرس های ذهنی، افسردگی و سایر مشکلات روحی موثر است.

چربی خون را کاهش می دهد. شواهد علمی حاکی از آن است که هل سبز تری گلیسیرید خون را کاهش داده و از این طریق به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

خواص هل سبزخواص هل سبز

با چاقی مقابله می کند. از مهم ترین خواص هل می توان به تاثیر آن در کاهش وزن اشاره کرد. هل سبز متابولیسم را افزایش داده و به چربی سوزی کمک می کند.

از التهاب جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های هل سبز از سلول ها در برابر آسیب محافظت کرده و از بروز التهاب در بدن جلوگیری می کنند.

باعث خوشبو شدن دهان می شود. در روغن هل ترکیبی به نام سینئول وجود دارد که دارای خاصیت ضد میکروبی است. سینئول باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را از بین می برد.

خواص هل سیاه

به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. هل سیاه در درمان انواع بیماری های گوارشی موثر است. میزان اسید معده را کنترل کرده و به درمان زخم معده کمک می کند. علاوه بر این، اشتها را بهبود داده و نفخ را از بین می برد.

به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند. خواص هل این ادویه را به یک گزینه مناسب برای درمان بیماری های دهان و دندان تبدیل کرده است. این ماده غذایی عفونت لثه را درمان می کند. همچنین، به دلیل رایحه ای که دارد بوی بد دهان را رفع می کند.

عوارض بیماری های تنفسی را کاهش می دهد. مصرف هل سیاه برای افراد مبتلا به آسم یا سایر مشکلات تنفسی مفید است. این ماده علائم بیماری های تنفسی را کاهش داده و به درمان سرفه، سرماخوردگی و گلو درد کمک می کند.

در حفظ سلامت قلب نقش دارد. هل سیاه احتمال لخته شدن خون و ابتلا به پرفشاری خون را کاهش می دهد. این ماده حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که همه این عناصر به کنترل فشار خون کمک کرده و ضربان قلب را تنظیم می کنند.

هل سیاهخواص هل سیاه

بدن را سم زدایی کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد. منگنز موجود در این ادویه می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک کند. علاوه بر این، هل سیاه خاصیت سم زدایی قوی دارد که می تواند به پاکسازی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری های بدخیم کمک کند.

در درمان ناتوانی جنسی موثر است. هل سیاه یک ماده انرژی زا است که به تقویت بدن کمک می کند. این ادویه در درمان اختلالات جنسی مثل زود انزالی و ناتوانی جنسی نقش دارد.

برای پوست مفید است. این ادویه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. همچنین غنی از ویتامین C است. به همین دلیل، مصرف آن گردش خون را بهبود داده و مواد سمی را از بین می برد و به شفاف شدن پوست کمک می کند.

خواص هل سفید

در حفظ سلامت دستگاه گوارش نقش دارد. هل سفید به درمان مشکلاتی مثل یبوست و زخم معده کمک می کند.

از تحلیل استخوان ها جلوگیری می کند. هل سفید حاوی مواد مغذی مورد نیاز استخوان یعنی ویتامین C، کلسیم و فسفر است. مصرف این مواد مغذی باعث حفظ تراکم استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان می شود.

از عفونت جلوگیری می کند. هل سفید با انواع ویروس ها، باکتری ها و قارچ های بیماری زا مقابله می کند.

در حفظ سلامت کلیه ها نقش دارد. این نوع هل خاصیت دیورتیک (ادرار آور) دارد. علاوه بر این، از عفونت مجاری ادراری جلوگیری می کند.

هل سفید

هل سفید

درد را تسکین می دهد. هل سفید به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی درد مفاصل و عضلات و همچنین دندان درد را کاهش می دهد.

سلامت دهان و دندان را حفظ می کند. هل سفید به درمان گلو درد کمک می کند و همچنین مانع بوی بد دهان می شود.

قند خون را کاهش می دهد؛ نتایج مطالعات انجام شده پیرامون خواص هل نشان داده که مصرف چای با هل در کاهش قند خون موثر است.

خرید هل

میانگین امتیازها 4 / 5. تعداد نظرات: 20

One thought on “هل سبز، سیاه و سفید: معرفی و خواص درمانی آن‌ها

  1. محمد نسیم سبحان گفت:

    سلام و عرض ادب و ارادت
    در مورد خواص انواع هل سفید و سبز و سیاه
    مطلع شدم و مطالب ارائه شده را بسیار مفید دانستم تشکر از شما و کانال تان و بخصوص از کاشانی نیوز دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *