آموزش درست كردن ژله با پودر ژله
قنادی و آشپزی

آموزش درست كردن ژله با پودر ژله

4.8
(109)

ژله یکی از دسرهای پرطرفدار است که می توان آن را با پودر ژله آماده درست کرد. آموزش درست کردن ژله با پودر ژله آموزش راحتی است و می توانید به سادگی با پودر ژله آماده، دسری خوش طعم تهیه کنید. برای درست کردن ژله باید ابتدا آن را با آب جوش مخلوط کرد و پس از حل شدن مقداری آب سرد به آن اضافه کرد و سپس آن را داخل یخچال خارج از جایخی قرار داد.  ژله حاوی مقداری ژلاتین است و به همین دلیل بعد از این که در یخچال قرار می گیرد، بسته می شود.

 

آموزش درست كردن ژله

ژله چند لایه

 

بیشتر بخوانید:
فرق پودر ژلاتین و پودر ژله
 

نکات مهم برای درست کردن ژله

یکی از نکات قابل توجه در مورد درست کردن ژله با پودر این است که می توانید برای خوشمزه تر شدن آن، به جای آب سرد به آن آب میوه، شیر یا بستنی وانیلی اضافه کنید. آموزش درست کردن ژله با پودر ژله را می توانید در سایت های معتبر مشاهده کنید. برای درست کردن یک ژله شفاف و خوشرنگ، بعد از اضافه کردن آب جوش باید آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه به خوبی هم بزنید تا همه پودر به خوبی در آب حل شود.

برای این که پودر ژله به خوبی ترکیب شود، می توانید بعد از اضافه کردن آب جوش و هم زدن، به مدت 3 تا 4 دقیقه آن را در ماکروفر قرار دهید. در صورت قرار دادن مواد ژله در ماکروفر، این ترکیب به خوبی حل می شود و به این ترتیب ته ظرف ته نشین نمی شود. بعد از خنک شدن ظرف می توانید آب سرد را به آرامی اضافه کنید. همانطور که اشاره شد می توانید به جای آب، به ژله آب میوه، شیر یا بستنی اضافه کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت اضافه کردن بستنی یا شیر، رنگ ژله مات می شود.

اضافه کردن میوه به ژله

حال بعد از آموزش درست کردن ژله، در صورتی که قصد اضافه کردن میوه به ژله را دارید، باید بعد از اضافه کردن میوه به ژله، آن را به خوبی هم بزنید تا همه تکه های میوه به یک میزان در ژله پخش شوند. می توانید ژله را هم در ظروف پیرکس و هم در قالب های مخصوص ژله بریزید و آن را در یخچال بگذارید. برای بیرون آوردن ژله از قالب، باید بعد از درآوردن آن از یخچال، قالب را به طور کامل داخل آب گرم قرار دهید. بعد از گذشتن 10 ثانیه، قالب را روی ظرف مورد نظر قرار دهید و آن را به آرامی برگردانید. با این روش ژله به راحتی از قالب خود جدا می شود. در صورتی که قالب را داخل آب گرم قرار ندهید ژله به راحتی از قالب جدا نمی شود و تکه تکه می شود.

آموزش درست كردن ژله بستنی

ژله بستنی

با دیدن فیلم های آموزش درست کردن ژله با پودر ژله، می توانید به آسانی ژله مورد نظر خود را درست کنید.  در ادامه این مقاله چند مدل ژله پرطرفدار را معرفی می کنیم.

  • ژله بستنی
  • ژله رولی
  • ژله بستنی
  • ژله ویترینی

سئوالات متداول در مورد درست کردن ژله

  1. طرز تهیه ژله ویترینی چیست؟

برای درست کردن ژله ویترینی باید از ژله آلوئه ورا که بدون رنگ است، استفاده کنید. داخل این ژله می توانید از انواع میوه یا ژله های رنگی استفاده کنید.

  1. روش بن ماری چه روشی است؟

بن ماری روشی برای درست کردن ژله است که پودر ژله در این روش با قرار گرفتن روی بخار آب و هم زدن حل می شود.

جمع بندی

ژله از دسرهایی است که روش های متنوعی برای درست کردن آن وجود دارد و می توان از آن در انواع کیک ها و شیرینی ها استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش درست کردن ژله با پودر ژله می توانید به سایت خشکبار کاشانی مراجعه کنید. کارشناسان ما در کمترین زمان به تمام سئوالات شما در مورد تهیه انواع ژله پاسخ می دهند.

كاملترين جدول كالری مواد غذايی

میانگین امتیازها 4.8 / 5. تعداد نظرات: 109

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *