خرید نبات زعفرانی درجه یک اعلا
آجیل

خرید نبات زعفرانی درجه یک و تشخیص اصل بودن آن

4.9
(104)

خرید نبات زعفرانی اعلاء

خرید نبات زعفرانی یکی از چالش های همیشگی ما ایرانیان بوده است که با توجه به حضور سودجویان در بازار، نبات درجه یک و اصل تحویل بگیریم. نبات زعفرانی یکی از محبوب ترین انواع نبات است که به دلیل عطر و طعم دلپذیر زعفران با ذائقه ما ایرانیان سازگار بوده و اکثرا از مصرف آن در کنار چای ایرانی یا دمنوش لذت می‌بریم.

نبات هم متاسفانه مثل سایر محصولات از گزند سودجویان و کلاهبرداران در امان نبوده است و با فروش نبات های نامرغوب و حتی به نام نبات زعفرانی سلامت مردم هم به خطر میوفتد.

فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی به عنوان یکی از معتبرترین فروشندگان انواع نبات درجه یک و اعلاء این وظیفه را بر دوش خویش احساس می‌کند که در این نوشتار شما را در خرید نبات زعفرانی درجه یک راهنمایی کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع نبات به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

نبات درجه یک و اعلاء چه تفاوتی با تبات تقلبی دارد؟

به هنگام خرید نبات زعفرانی چند روش برای تشخیص اصل بودن و تفاوت آن با نبات تقلبی وجود دارد که نخست باید با ظاهر و شکل نبات آشنا شوید.

نبات اصل چه خصوصیاتی دارد

نبات زعفرانی درجه یک

اصلی ترین و بارزترین مورد قابل شناسایی در نبات اصل شفافیت بلورهای آن است. فرقی نمی‌کند که بخواهید برای خرید نبات شاخه اقدام کنید یا خرید نبات چوبی؛ ابتدا شفافیت بلورهای آن را بسنجید.

نبات زعفرانی درجه یک در کنار شفافیت بلورهایش به رنگ زرد کهرابی است. در نبات های تقلبی از رنگ های مصنوعی که با مصرف بلندمدت سرطان زا هستند استفاده می‌شود. جوهر زعفران هندی یکی دیگر موادی است که تولید نسخه تقلبی نبات مورد استفاده می گیرد که در ادامه راه های تشخیص همه را به شما توضیح خواهیم داد.

نبات تقلبی چیست

نبات تقلبی نباتی است که برای بخشیدن رنگ و مطبوع کردن آن از اسانس‌ها و رنگ‌های مصنوعی و شیمیایی استفاده می‌شود.

مصرف نبات تقلبی چه خطراتی برای انسان دارد

ایرانیان از دیرباز علاقه شدیدی به مصرف زعفران در وعده های غذایی خود داشته‌اند و در نبات هم برای بخشیدن عطر و طعم زغفران و افزایش طبع گرم آن مقداری زعفران به آن اضافه می‌شود. مصرف نبات‌های تقلبی رنگ شده با جوهرهای شیمیایی و اسانس های مصنوعی سرطان زا بوده و مصرف آن موجب بروز بیماریهای پوستی، گوارشی، سردردهای شدید و ناراحتی های تنفسی و ریوی خواهد شد. در خرید نبات زعفرانی دقت کنید.

چگونه نبات زعفرانی درجه یک را تشخیص دهیم

تصور اشتباه مردم این است که پر رنگ بودن نبات نشانه مرغوبیت آن است ولی چنین نیست. مردم به اشتباه بر این باور هستند که هرچه نبات زعفرانی به هنگام حل شدن در آب یا چای بیشتر رنگ بدهد یعنی آن نبات اصل و مرغوب است. کاملا برعکس؛ نبات‌های زعفرانی مرغوب رنگ دهی بسیار کم و محدودی دارند.

آزمایش ساده برای تشخیص بین نبات اصل و تقلبی(رنگی)

یک لیوان آب سرد آماده کنید و  نبات را درون آن انداخته و هم بزنید. به مدت چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

نبات زعفرانی اصل تغییر رنگی نخواهد دارد و رنگش رو به سفیدی و کمرنگی نخواهد رفت. همچنین خود آب موجود در لیوان نیز زلال باقی خواهد ماند و تغییر رنگی در آن ایجاد نمیشود.  درست در نقطه مقابل نبات های تقلبی کمرنگ شده و رو به سفیدی خواهند رفت و آب درون لیوان نیز تغییر رنگ خواهد داد.

تولیدکنندگانی هستند که بر روی نبات آب زعفران را با اسپری می‌پاچند ومی‌گذارند تا خشک شود. این نوع زعفران در آزمایش بالا رنگ اصلی خود را از دست نمیدهند ولی رنگ آب اندکی تغییر خواهد کرد.

توصیه اصلی به علاقه مندان به خرید نبات زعفرانی درجه یک

نبات چوبی کاشانی

مطمئن راه و آسوده ترین روش برای خرید نبات، سفارش و تهیه آن از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان معتبر است. صنعت تولید نبات در کشور یکی از بزرگترین صنایع زیر نظر استاندارد ملی و کنترل کیفیت محصولات است. بهترین و آسوده ترین راه تهیه نبات توجه به تولیدکننده و خرید از فروشگاه‌های معتبر در کشور است.

فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی

مجموعه کاشانی مفتخر است که سالیان دراز مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان گرامی و بزرگوار قرار داده است. خرید نبات زعفرانی اصل و با کیفیت مرغوب را همین الان می‌توانید در فروشگاه آنلاین کاشانی آغاز کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد نظرات: 104

One thought on “خرید نبات زعفرانی درجه یک و تشخیص اصل بودن آن

  1. سحرا نمدکلاهی گفت:

    خیلی ممنون خیلی کاربردی و مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *