زرشک ایرانی؛ زینت دهنده سفره‌های ایرانی
قنادی و آشپزی

زرشک ایرانی؛ زینت دهنده سفره‌های ایرانی

0
(0)

زرشک ایرانی

زرشک ایرانی از دیرباز به عنوان یکی از بهترین و مفیدترین محصولات خوراکی که مختص ایران زمین بوده است شناخته می‌شود. فواید زرشک این محصول خوش طعم و شفادهنده را که نقش مهمی در سفره سلامت ما ایرانیان ایفا می کند متعدد است. طوری که آن را به یک سوغات ارزشمند برای سایر کشورها و گردشگران کشور زیبای ما تبدیل کرده است. فصل برداشت این  میوه اواخر شهریور بوده و اغلب مناطق خراسان جنوبی کشور در این فصل به استقبال برداشت آن می روند.

با خواص زرشک ایرانی بیشتر آشنا شوید

زرشک ایرانی یک میوه خوشرنگ و دارای طعم و مزه خاصی است که می‌تواند به منظور پیشگیری از بروز امراض صعب العلاج و بهبود انواع ورم‌ها و تنظیم فشار خون مورد استفاده قرار گیرد. خواص زرشک به همینجا محدود نمی‌شود و طیف وسیعی از بیماری های گوارشی و همچنین انواع ورم طحال یا سنگ صفرا و حتی امراض دیگری از قبیل نقرس یا یرقان گریبانگیر برخی از افراد می شوند را بهبود بخشیده یا درمان کند. از زرشک به عنوان تب بر و از  برگ این درخت به منظور رفع اسهال مزمن نیز استفاده می شود.

از قدیم الایام توصیه کرده‌اند تا برگ درخت زرشک را بجوید زیرا موجب تقویت لثه و دندان می شود. زرشک را می توان به شکل آب زرشک که بسیار مقوی و تقویت کننده کبد و کلیه ها و همچنین تصفیه کننده خون می باشد نیز مصرف کرد. معمولا این نوع آب زرشک از زرشک پلویی مرغوب به دست می آید و طرفداران بیشماری دارد.

انواع زرشک ایرانی موجود در بازار

زرشک ایرانی پس از جداسازی در واقع به سه صورت در بازار عرضه می شود که عبارتند از:

  • زرشک پفکی که دانه هایش درشت بوده و قرمزتر از سایر گونه ها می باشد.
  • زرشک اناری که دانه هایش ریز بوده و تیره تر به نظر می رسد.
  • زرشک زیر تالاری که ترکیبی از هر دو نوع زرشک است.

خرید زرشک ایرانی

با توجه به شرایط پیش رو خرید زرشک ایرانی غیر از فروشگاه های معتبر در اغلب فروشگاه های اینترنتی از جمله فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی نیز ارائه می‌گردد. قیمت زرشک در این فروشگاه از هر نظر مناسب بوده و می توان زرشک درجه یک و زرشک اعلا را در انواع زرشک تازه یا زرشک امسالی سفارش داده و درب منزل دریافت نمایید. شما با خرید انواع زرشک پلویی ضمن آن که مجال و رونق دیگری برای فروش زرشک در سطح کشور با قیمت منصفانه فراهم می کنید. همچنین می توانید با اطمینان کامل از طعم و عطر زرشک پلو یا زرشک پلو با مرغ در سفره های پر برکت و زیبایتان بهره مند شوید.

 

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد نظرات: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *