طرز تهیه چای ماسالا کافی شاپی
آجیل

طرز تهیه چای ماسالا کافی شاپی در منزل

5
(101)

چای ماسالا چیست

ریشه اصلی چای ماسالا به هندوستان بر می‌گردد. این نوشیدنی محبوب دارای مزایای پزشکی فوق العاده ای  است و نوشیدن یک فنجان آن در روز شما را  سالم و دور از بیماری‌ها نگه خواهد داشت. این نوشیدنی ترکیبی از مواد مختلف مثل زنجبیل، هل، دارچین، میخک و فلفل سیاه است. برای تهیه چای ماسالا دستورالعمل‌های زیادی وجود دارد، اما مواد اولیه آن مشابه یکدیگر هستند و شما می‌توانید به سلیقه خود برخی از ترکیبات را کم و یا اضافه کنید.

خواص چای ماسالا

  • ماسالا خواص ضدالتهابی و ضدقارچی و باکتری دارد و به همین دلیل از گرفتگی بینی پیشگیری می‌کند. به دلیل لستفاده از میخک و زنجبیل، در بهبود سرفه موثر بوده و شما را از سرماخوردگی هم دور نگه خواهد داشت.
  • این نوشیدنی خوشمزه به دلیل ترکیب کافئین و ادویه ها تقویت کننده است و انرژی مورد نیاز شما در طول روز تامین می‌کند.
  • میخک و دارچین بکاررفته در ماسالا مانع از ایجاد عفونت شده و سیتم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند.
  • چای ماسالا فشار خون بالا را درمان می‌کند.
  • نوشیدن این چای، به هضم غذا کمک کرده و موجب کاهش نفخ می‌شود.
  • مصرف چای ماسالا دردوران قاعدگی زنان توصیه می‌شود. نوشیدن آن اثرات مثبت آرامبخش بر اعصاب و عضلات دارد و به همین دلیل باعث کاهش دردها و گرفتگی‌های دوران قاعدگی خواهد شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ادویه چای ماسالا به عطاری فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

تهیه چای ماسالا

امروزه رفتن به کافی شاپ و خوردن نوشیدنی های مختلف بسیار رواج یافته است. کافی شاپی که تهیه چای ماسالا را به بهترین روش انجام دهد بسیار موفق خواهد بود. داشتن یک منوی کامل با انواع نوشیدنی های سرد و گرم بسیار برای موفقیت یک کافی شاپ می تواند موثر باشد. ولی همگان نمی توانند به کافی شاپ بروند به همین دلیل دوست دارند تا این نوشیدنی ها را در خانه تهیه و تجربه نمایند.

ادویه های چای ماسالا

روش تهیه چای ماسالا در منزل:

چای ماسالا کافی شاپی یکی از نوشیدنی هایی می باشد که امروزه بسیار باب شده است و طرفداران زیادی دارد. روش تهیه چای ماسالا کافی شاپی در منزل در این بخش توضیح داده خواهد شد:

اجزا تشکیل دهنده چای ماسالایی کافی شاپی  برای تهیه کردن در خانه:

  1. چای سیاه: این چای را می توان هم به صورت فله و هم به صورت کیسه ای در ترکیب این نوشیدنی استفاده کرد.
  2. شیر: این شیر بهتر است  که غیر لبنی باشد. موادی مانند: شیر نارگیل و شیر بادام هندی برای این منظور بسیار مناسب می باشند.
  3. طعم دهنده: که معمولا این طعم دهنده شیرین کننده می باشد. عموما برای این منظور از موادی طبیعی مانند: شربت افرا استفاده می شود.
  4. ادویه های مختلف: این قسمت از این نوشیدنی بسیار مهم است زیرا که بو و طعم خاص چای شما را تعیین خواهد کرد. استفاده از ادویه جاتی مانند: گل میخک، زنجبیل، دارچین، هل و فلفل سیاه در ترکیب این چای رایج می باشد.

طرز تهیه چای ماسالا کافی شاپی در منزل با استفاده از مواد مذکور:

اولین و مهمترین کار برای تهیه این نوشیدنی لذت بخش کوبیدن ادویه های مد نظر می باشد. زیرا که کوبیدن ادویه جات باعث افزایش طعم و بوی آنها می شود. این ادویه جات را به آب و زنجبیل داخل یک ظرف که بهتر است قوری باشد اضافه می کنیم. به مدت 15 دقیقه می جوشانیم میزان زنجبیل با توجه به ذائقه شما قابل تغییر است. هم زمان با انتهای تایم  جوشیدن مواد مذکور شیر غیر لبنی و چای سیاه را گرم می کنیم. سپس تمام موارد را همراه با شیرین کننده مورد نظرتان با هم مخلوط کرده و از نوشیدن آن لذت می برید.

خواص چای ماسالا کافی شاپی که در منزل تهیه می کنید :

 تهیه چای ماسالا در منزل بسیار لذت بخش است زیرا  که این نوشیدنی  یک نوشیدنی هندی و سنتی می باشد که سرو آن  در کافی شاپ های باکلاس رو به گسترش است زیرا دارای طرفداران بسیار می باشد. زیرا که علاوه بر طعم عالی دارای خواص زیر می باشد:

  1. برای سلامت سیستم قلبی و عروقی مفید است: این ویژگی  چای ماسالا به دلیل استفاده از زنجبیل در  تهیه چای ماسالا می باشد. این ماده با کاهش میزان فشار خون و کاهش میزان کلسترول و سطح LDL و HDL خون این نقش را ایفا می کند.
  2. کنترل قند خون: تحقیقات نشان داده است که این نوشیدنی به دلیل داشتن زنجبیل و دارچین باعث کاهش قند خون و کنترل بهتر آن خواهد شد. چای ماسالا برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث بهبود وضعیت 12 درصدی قند خون می شود.
  3. باعث بهبود وضعیت گوارشی می شود: این نوشیدنی باعث تسکین حالت تهوع شده و هضم مواد غذایی را تسریع می کند. این ویژگی  کاهش حالت تهوع به ویژه در بانوان باردار بسیار می تواند مفید باشد.
  4. خاصیت چربی سوزی: در  تهیه چای ماسالا از شیر لبنی و غیر لبنی استفاده می شود که هر دو منبع غنی از پروتئین هستند و باعث ایجاد حالت سیری و کاهش قند خون می شوند.
  5. تقویت سیستم ایمنی: با توجه به ترکیبات این نوشیدنی مفید و وجود مواد آنتی اکسیدانی در آن سیستم ایمنی فرد تقویت شده در مقابل انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی مقاوم خواهند شد.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع ادویه چای ماسالا به عطاری فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *