آجیل

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ و تامین کننده خوبی برای سلامت بدن می باشد؟

4.9
(218)

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ و تامین کننده خوبی برای سلامت بدن می باشد؟

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ این سوالی است که افراد همواره در حین خوردن آجیل از خود می پرسند. پزشکان برای دریافت ویتامین دی، مراجعه کنندگان خود را به مصرف آجیل دعوت می کنند اما به راستی باید دید که کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ در این صورت می توان با خوردن آجیل مورد نظر، ویتامین دی بالایی را کسب کرد.

اهمیت و ضرورت ویتامین دی برای بدن به حدی بالاست که بسیاری از افراد در پی یافتن مواد مغذی سرشار از ویتامین دی هستند. این ویتامین ها بخش اعظمی از سلامتی بدن و استخوان را فراهم می کنند و برای عملکرد سایر اندام ها و ارگان های بدن کارایی دارند.

 

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ و به چه شکل تامین کننده ویتامین D می باشد؟

آجیل ها از عناصر مغذی هستند و منبع کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. با خوردن آجیل ها می توان بسیاری از ویتامین ها از جمله ویتامین D را به دست آورد. بسیاری از آجیل ها دارای ویتامین D هستند. حال باید دید که کدام آجیل بیشترین ویتامین D را دارد؟

تامین کننده ویتامین D

بدن ما با قرار گیری در مقابل نور خورشید شروع به تولید ویتامین D می کند. متاسفانه این شرایط در سبک زندگی های صنعتی چندان برقرار نیست. از این رو بیشتر افراد با کمبود ویتامین D مواجه هستند. در بسیاری از کشورهای دنیا با کمبود ساعات آفتابی مواجه هستیم. از این رو برای دریافت ویتامین D شانس کمتری داریم. متاسفانه امکان قرارگیری در نور خورشید به شکل طولانی برای ما مقدور نیست. این موضوع می تواند سبب بروز آسیب های پوستی یا حساسیت شود.

ویتامین D باید به شکل تقریبی حدود 20 میکروگرم در روز دریافت شود. همین موضوع کشف منابع دریافت ویتامین D را حائز اهمیت می کند. جالب است بدانید میزان دریافت ویتامین D در مناطقی که نور خورشید به اندازه کافی نیست، برابر با 25 میکروگرم در روز می باشد.

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ بادام

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ بادام درختی از جمله آجیل های سرشار از ویتامین D می باشد. شیر به عنوان یکی از نوشیدنی های حاوی ویتامین D شناخته می شود اما نتایج بررسی نشان می دهد که بادام درختی مجموعه کاملی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی را دارا می باشد. از این رو می تواند مکمل خوبی برای دریافت سایر ویتامین ها و مواد مغذی باشد. در پاسخ به سوال کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ می توان به بادام درختی به عنوان مهم ترین منبع ویتامین D در میان آجیل ها اشاره کرد.

 

ویتامین  Dبرای مادران شیرده و زنان باردار بسیار ضروری است. از این رو به زنان باردار و مادران شیرده مصرف بادام درختی بسیار توصیه می شود. البته بادام درختی در موارد مصرف زیاد بهتر است همراه با مسهل های روده مصرف شود. از بادام درختی برای کاهش فشار خون نیز استفاده می شود. بادام درختی می تواند ویتامین E زیادی را نصیب بدن کند. در واقع این آجیل با ویتامین D و E فراوانی در برنامه غذایی جای می گیرد. از این رو برای تقویت و رشد مو، شفافیت پوست، برای درمان و کنترل ریزش مو، سلامت قلب، رسیدن به وزن ایده آل، دریافت کلسیم، پیشگیری از آلزایمر و … از بادام استفاده می شود.

با روشن شدن اینکه که کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ بهتر است به سراغ سایر آجیل های دیگری که ویتامین دی دارند، برویم. بعد از بادام درختی باید دید کدام آجیل ویتامین دی دارد؟

گردو

گردو از جمله آجیل های سرشار از ویتامین D می باشد. گردو با ویتامین های مختلف از جمله D، پروتئین های زیاد و چربی های سالم شناخته می شود. گردوها فیبر زیادی دارند و می توانند برطرف کننده یبوست باشند. روی، آهن، پتاسیم، مس، فسفر، کلسیم و … از مواد معدنی موجود در آجیل گردو هستند. ویتامین D برای سلامت استخوان، سلامت مغز، قلب و دیگر ارگان ها ضرورت دارد. برای پیشگیری از آلزایمر و مشکلات ذهنی می توان گردو مصرف کرد.

دانه سویا

سویا نیز می تواند پاسخ مناسبی برای سوال کدام آجیل ویتامین دی دارد؟  باشد. دانه سویا ارزش غذایی بسیار خوبی دارد و برای سلامتی مو و پوست کارایی قابل توجهی دارد. برای سلامت پوست و مو از دانه سویا استفاده می شود. در دانه سویا می توان ویتامین K، E، C و D را مشاهده کرد. این دانه نیز در میان آجیل ها  با ویتامین D فراوان معرفی می گردد. بسیاری از زنان شیرده و باردار برای دریافت ویتامین، مواد مغذی و مواد معدنی از دانه سویا بهره مند می شوند.

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ برگه زرد آلو

برگه زرد آلو از آجیل های خوشمزه است که برای پاسخ به سوال کدام آجیل ویتامین دی دارد، مورد توجه قرار می گیرد. برگه زرد آلو ویتامین D زیادی دارد. از این رو مصرف آن می تواند برای سلامت استخوان ها مورد توجه قرار بگیرد. برگه زردآلو دارای کلسیم و فسفر می باشد. برگه زرد آلو برای پیشگیری از بیماری های مختلف همچون آلزایمر، سکته قلبی و … مورد توجه قرار می گیرد. با فهمیدن پاسخ سوال کدام آجیل ویتامین دی دارد؟ می توانید در صورت کمبود ویتامین D به مصرف آجیل هایی نظیر برگه زرد آلو، گردو، بادام درختی، دانه سویا و … روی آورید.

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد نظرات: 218

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *