آجیل

آشنایی با آجیل های خون ساز

5
(101)

 رفع کم خونی با آجیل‌های خون ساز

یکی از خوراکی های بسیار مقوی و خوشمزه که اکثرا در مهمانی ها و گردهمایی ها مورد استفاده قرار می گیرد،آجیل ها می باشد. آجیل ها خوراکی های سرشار از املاح معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها هستند. مصرف روزانه مغز های خوراکی برای هر شخصی مخصوصا کودکان که در حال رشد هستند و ورزشکاران توصیه می شود. آجیل جز خوراکی هایی است که برای پیشگیری و درمان کم خونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که میدانید اکثر زنان و مردان از کمبود خون در کشورمان برخوردار هستند. به جای مصرف قرص می توانید با کمک آجیل های خون ساز از کمبود خود پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین آجیل های خون ساز آشنا شوید.

بادام هندی

اولین آجیل خون ساز که در مورد آن بحث خواهیم کرد، بادام هندی می باشد. بادام هندی سرشار از آهن بوده و یکی از منابع اصلی غذایی برای رفع کم آهنی است. تنها 30 گرم از بادام هندی دارای 2 میلی گرم آهن می باشد. در صورتی که می خواهید کم خونی نداشته باشید،خانم ها 14.8 میلی‌گرم آهن و آقایان 8.7 میلی‌گرم آهن به طور روزانه باید دریافت کنند. برای دریافت این مقدار آهن می توانید از بادام هندی استفاده کنید. ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که آهن موجود در بادام هندی به آسانی توسط بدن جذب نمی شود. برای جذب آهن موجود در بادام هندی بهتر است آن را همراه مواد غذایی مانند کیوی، گوجه فرنگی که دارای ویتامین C هستند، مصرف کنید.

آجیل های خون ساز

مصرف پسته برای کم خونی

پسته عنوان یکی از بهترین آجیل های خون ساز را به خود اختصاص داده است. پسته را می توان یکی از منابع خوب آهن محسوب کرد. آهن موجود در پسته بر خلاف برخی از دیگر از آجیل ها که به راحتی قابل جذب توسط بدن نیستند، به مقدار زیادی قابلیت جذب دارد. بنابراین پسته برای هر شخصی که از فقر آهن برخوردار است توصیه می شود. با مصرف یک فنجان پسته به صورت روزانه می توانید از کم خونی جلوگیری کرده و یا به درمان آن بپردازید. در ضمن بهتر است اطلاع داشته باشید که مصرف پسته علاوه بر تامین آهن بدن، می توانید به تامین ویتامین‌هایی همچون B1 و B3 و ویتامین E نیز کمک کند.

بهترین آجیل برای کم‌ خونی-بادام درختی

هرچقدر از فواید بادام درختی برای بدن بگوییم کم گفته شده است. این آجیل خون ساز یکی از منابع مفید برای تهیه مواد مغذی بدن است. شما میتوانید با خوردن روزانه چند عدد بادام خیس خورده آهن مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید. حدود 8 عدد بادام درختی دارای 1.05 میلی‌گرم آهن است. همچنین بادام دارای کلسیم و ویتامین E است. برای داشتن استخوان ها و پوست سالم مصرف بادام توصیه می شود.

خون سازترین آجیل ها را بشناسید

در متن فوق به چند مورد از بهترین آجیل هایی که میتوانید برای رفع کم خونی مصرف کنید، اشاره کردیم. آجیل های خون ساز فقط به این چند مورد ختم نمی شود. کشمش، گردو، بادام زمینی، فندق، سیب خشک، توت خشک، برگه زردآلو، انجیر خشک، تخمه کدو حلوایی، نخودچی سرشار از آهن هستند. با گنجاندن این آجیل ها در رژیم غذایی خود از کم خونی پیشگیری کنید. با خرید انواع آجیل ها از فروشگاه اینترنتی خشکبار کاشانی سلامتی خود را بهبود ببخشید.

خرید انواع آجیل خون ساز

در این نوشتار شما را با انواع آجیل های خون ساز آشنا کردیم. در صورتیکه قصد خرید آجل با قیمت مناسب را دارید و میخواهید که خیالتان از کیفیت آن آسوده باشد از فروشگاه خشکبار کاشانی میتوانید سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان فروش در مجموعه آجیل و خشکبار کاشانی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و شما را در انتخاب و خرید محصول مورد نظر راهنمایی و مشاوره میکنند.

کافیست آجیل یا محصول مورد نظر خود را از طریق وب سایت سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آجیل خون ساز به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 101

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *