دمنوش

آموزش دمنوش های گیاهی

5
(1)

 آموزش دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی از جمله نوشیدنی هایی محسوب می شوند که در کنار طعم و مزه ی دلنشین خواص درمانی بسیار زیادی را نیز دارای می باشند، همچنین برای درمان اغلب بیماری ها از دمنوش های گیاهی مختلفی استفاده می کنند. ممکن است با خود بپرسید که کلمه ی(دمنوش) به چه معنا است؟ دمنوش ها نوشیدنی های گیاهی هستند که آن ها را از طریق گل، پوست میوه، ریشه و یا ساقه و… گیاهان دارویی تهیه کرده و میل می کنند. اگر قصد دارید تا از انواع دمنوش های پرکاربرد و مفید بهره مند شده و در مجالس مختلف از آن ها استفاده نمایید می توانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه 6 نوع از دمنوش های گیاهی مفید

  • دمنوش گیاهی به لیمو و بهار نارنج

برای تهیه ی دمنوش گیاهی به لیمو و بهار نارنج به سه برگ لیمو و چهار برگ بهار نارنج به همراه یک لیوان آب جوش نیازمند هستید. برگ های بهار نارنج را به همراه برگ های به لیمو داخل لیوانی که آب جوش دارد ریخته و سپس به مدت 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید تا کاملا دم بکشد. شاید با خود بپرسید که به لیمو چیست؟ به لیمو از جمله گیاهان بومی مربوط به آمریکای جنوبی می باشد که در عطاری های ایران نیز یافت شده و از خواص زیادی برخوردار است. مصرف دمنوش به لیمو و بهار نارنج به افرادی توصیه می شود که با مشکلاتی همچون یبوست، تپش قلب، معده و گوارش و… سرو کله می زنند.

 

یکی از دمنوش های گیاهی که در شست و شوی کلیه ها کاربرد بسیار دارد دمنوش بابونه می باشد. برای تهیه ی این دمنوش مقوی به مقداری بابونه ی خشک شده نیاز دارید به گونه ای که باید یک فنجان بابونه ی خشک برداشته و آب جوش را روی آن بریزید تا پس از گذشت حدود 5 دقیقه دم بکشد. اگر قصد دارید دمنوش های گیاهی را به میزان بیشتری مصرف کنید می توانید گیاه مورد نظر را درون قوری ریخته و آن را دم کنید.

  • دمنوش گیاهی چای ترش و چوب دارچین(پرتقال و لیمو ترش در صورت دلخواه)

این دمنوش از جمله دمنوش های گیاهی ترکیبی محسوب می شود که خاصیت ضدچربی داشته و برای لاغری بسیار مناسب است. همچنین این دمنوش مانع از بروز سرطان شده و فشار خون فرد را کاهش می دهد. برای تهیه ی دمنوش گفته شده به چوب دارچین، چای ترش، شکر، لیمو ترش و پرتقال خرد شده نیاز دارید. در ابتدا داخل آب جوش حدود دو الی سه تکه چوب دارچین و سه الی چهار قاشق غذا خوری چای ترش اضافه کرده و حدود نیم ساعت اجازه دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش مورد نظر را داخل لیوان ریخته و با توجه به مزاج دهان خود شکر به آن اضافه نمایید. در انتها برای اینکه دمنوش آماده شده زیباتر به نظر برسد می توانید از پرتقال خرد شده و یا لیموی بریده شده کمک بگیرید.

  • دمنوش گیاهی دارچین

دمنوش دارچین از جمله معروف ترین دمنوش های گیاهی است که کاربرد بسیاری داشته و اغلب افراد از آن استفاده می کنند. از آنجایی که دارچین دارای طبع گرمی است بنابراین کاربرد بسیاری داشته و در کنار شادی آور بودنش برای درمان مشکلاتی همچون اظطراب و استرس بسیار مناسب است. برای تهیه ی این دمنوش نشاط آور حدود سه الی 4 عدد دارچین برداشته و پس از اینکه آن ها را خرد کردید درون قوری مورد نظر انداخته و قوری را مملوء از آب جوش نمایید، پس از گذشت نیم ساعت دمنوش شما آماده است. از جمله مزایای دیگر دارچین می توان به موارد رو به رو اشاره کرد: 1-رفع بوی نامطلوب دهان 2-تقویت کبد و معده 3-اشتهاآور و… .

 

  • دمنوش به لیمو، چای سبز و زیره

دمنوش به لیمو، چای سبز و زیره نیز یکی دیگر از دمنوش های گیاهی ترکیبی است که اصلی ترین و مهم ترین خواص آن چربی سوزی بوده و برای افرادی که قصد لاغری دارند کاربرد بسیاری داشته و مزایای فراوانی را دارا می باشد. تهیه ی این دمنوش چربی سوز بسیار راحت است به گونه ای باید از هرکدام از مواد گفته شده(زیره، چای سبز و به لیمو) مقداری را داخل قوری ریخته و سپس روی آن ها آب جوش بریزید، اجازه دهید تا حدود 5 الی 6 دقیقه دمنوش دم کشیده و سپس آن را میل نمایید. همچنین این دمنوش سبب پایین آمدن فشار خون نیز می شود.

  • دمنوش گیاهی زنجبیل

برای تهیه ی دمنوش گیاهی زنجبیل حدود 2 الی 3 قلم از آن نیاز دارید که کوبیده شده نباشد! دمنوش زنجبیل نیز از جمله دمنوش های پرکاربرد محسوب شده و طرفداران زیادی نیز دارد. برای تهیه ی آن یک لیوان آب جوش را برداشته و ریشه های زنجبیل را داخل آن قرار دهید تا دم بکشد. از جمله مزایای این دمنوش عبارتند از: 1-تقویت کننده ی حافظه 2-ضد سرطان 3-از بین برنده ی سنگ های صفراوی و… .

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *