خشکبار و میوه خشک

خواص آب زرشک برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

3.8
(4)

زرشک

در این مقاله قصد داریم شما را با خواص آب زرشک آشنا کنیم. زرشک نوعی میوه سرخ رنگ و بسیار مفید است. در زمان گذشته درختچه ی زرشک در مناطق آسیا، اروپا و آفریقا می رویید. اما اکنون این گیاه در سراسر دنیا یافت می شود.

 

آب زرشک طبیعی

ما اکثرا فقط زرشک را با غذای زرشک پلو با مرغ می‌شناسیم. اما راه های دیگری هم برای مصرف این میوه پر خواص وجود دارد که عبارتند از: ترشی زرشک، مربای زرشک، آب زرشک و غیره. زرشک در طب سنتی برای بهبود بیماری های پوستی، عفونت ها، سلامت پوست و مو و مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص بی نظیر آب زرشک برای سلامت بدن

ما در این مطلب قصد داریم مهمترین خواص آب زرشک را برای شما شرح دهیم، تا اطلاعاتی در مورد دلایل مصرف این میوه پر ویتامین و مقوی کسب کنید. آب زرشک حاوی ترکیبات منحصر به فرد و ویژه گیاهی مانند انواع آلکالوئیدها است. میوه خشک زرشک و زرشک آبگیری دارای این ویتامین های ضروری هستند، بنابراین می توان گفت که برای افزایش ایمنی بدن آب زرشک بسیار موثر است.

خرید زرشک آبگیری

زرشک آبگیری و میوه خشک آن منبع موثری برای دریافت آنتی اکسیدان، و همچنین محافظ خوبی برای سلول ها در برابر آسیب است. در نتیجه، از دیگر خواص آب زرشک این است که مصرف آن باعث می شود بدن انسان در برابر انواع تومورهای سرطانی مقاوم باشد.

زرشک آبگیری سرشار از منگنز، آهن، مس و روی است، که این مواد معدنی نقش بسیار مهمی در ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها دارند.

آب زرشک حاوی ترکیبات گیاهی مفید است

آب زرشک حاوی ترکیبات منحصر به فرد و ویژه گیاهی چون انواع آلکالوئیدها است. ترکیبات آلکالوئیدی موجود در آب زرشک در نقش آنتی اکسیدانی قدرتمند، باعث جلوگیری از آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد می شوند.

از دیگر خواص زرشک آبگیری که در نتیجه وجود این ترکیبات گیاهی است، می توان به مبارزه با عفونت ها، کم شدن روند پیشرفت برخی سلول های سرطانی، اثرات ضد التهابی و کم شدن قند خون و سطح کلسترول اشاره کرد.

خواص آب زرشک در درمان دیابت

افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، می توانند هر روز با مصرف یک لیوان آب زرشک طبیعی برای همیشه این بیماری را در بدن خود کنترل کنند. همانطور که گفتیم استفاده مرتب زرشک آبگیری به خاطر داشتن ترکیبات گیاهی قند خون را کنترل می کند.

خواص شگفت انگیز زرشک

تحقیقات نشان داده اند که پاسخ بدن افرادی که مبتلا به دیابت هستند را به هورمون انسولین تنظیم می کنند. در این تحقیقات پزشکی، محققان به تاثیرات سودمند بعضی از انواع آلکالوئیدها بر هموگلوبین در مقایسه با داروی متفورمین و قند خون در بهبود دیابت پی برده اند.

سلامت دندان ها با مصرف آب زرشک

طب سنتی نشان داده است که زرشک آبگیری برای پیشگیری و درمان التهاب موثر است. بنابراین می توان گفت که یکی دیگر از خواص آب زرشک کمک در بهبود بیماری های التهابی دندان، مثل التهاب لثه می باشد. همچنین تحقیقات مختلف در علم سنتی نشان داده است که مصرف منظم زرشک تازه و میوه خشک آن می تواند به تقویت سلامت دهان و دندان کمک بسیاری کند.

خواص ضد سرطانی آب زرشک

وجود بربرین که یک آلکالوئید خیلی سودمند در زرشک است، برای درمان و پیشگیری اکثر بیماری ها موثر است. به طور حتم می توان گفت که نیمی از خواص آب زرشک ناشی از بربرین است. خاصیت آنتی اکسیدانی یکی از مهم ترین ویژگی های بربرین است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در مبارزه و درمان سلول های سرطانی آنتی اکسیدان ها بسیار پر کاربرد هستند و می توان گفت که زرشک آبگیری خواص ضد سرطانی دارد. پس بربرین می تواند از افزایش سلول های سرطانی جلوگیری کرده و آنزیم هایی که در چرخه سلول های سرطانی دخالت دارند را مهار کند. همچنین بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، بربرین از رشد تومور پیشگیری می کند و از مرگ سلولی را در سلول های سرطانی کبد، پستان، پروستات، استخوان و معده جلوگیری می کند.

خرید زرشک آبگیری

این چند موارد ذکر شده مهم ترین و مطرح ترین خواص زرشک و آب زرشک هستند که برای شما عزیزان شرح دادیم. اما علاوه بر این ها استفاده این نوشیدنی معجزه آسا خواص دیگری هم دارد که به آن اشاره می کنیم.

زرشک به عنوان یک داروی درمان کننده اسهال کاربرد دارد. همچنین در پیشگیری و درمان جوش های آزار دهنده صورت، تاثیر بسزایی دارد. کنترل بیماری های قلبی و عروقی، کاهش علائم بیماری سل و پاکسازی کبد و کلیه ها را آسان تر می کند. و از همه مهم تر اینکه این نوشیدنی به طور شگفت انگیزی بر زیبایی پوست و مو بسیار موثر است.

 

 

میانگین امتیازها 3.8 / 5. تعداد نظرات: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *