خشکبار و میوه خشک

خواص شگفت انگیز انجیر خشک

0
(0)

انجیر خشک، از بهترین میوه های خشک است که دارای خواص شگفت انگیزی است. در این مقاله قصد داریم شما را با خواص شگفت انگیز انجیر خشک آشنا کنیم تا اگر تا به حال این میوه خشک لذیذ را استفاده نکرده اید، بعد از مطالعه این مقاله حتما آن را خریداری و نوش جان کنید.

انجیر خشک

خواص شگفت انگیز انجیر

  • اگر یبوست دارید؛ انجیر خشک دوای درد شما است!

متاسفانه ما ایرانی ها به دلیل غذاهای کم فیبری که می خوریم؛ دارای یبوست هستیم. شاید بسیاری از ما نیز اقدام به درمان های شیمیایی برای درمان یبوست کرده باشیم؛ غافل از اینکه یکی از مهم ترین خواص انجیر خشک، درمان یبوست است. برای بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش خود، شب ها دو تا سه عدد انجیر خشک را در لیوان آبی بگذارید و صبح آن ها را نوش جان کنید.

  • با خوردن انجیر خشک، از پوکی استخوان جلوگیری می کنید.

انجیر خشک سرشار از کلسیم است. همانطور که می دانید کلسیم برای تراکم استخوان ها بسیار مفید است و ما انسان ها باید روزانه دوزی از کلسیم را به بدن خود وارد کنیم. بنابراین، اگر می خواهید که از پوکی استخوان در امان بمانید و استحکام استخوان های خود را افزایش دهید، روزانه چند عدد انجیر خشک میل کنید.

  • خواص شگفت انگیز انجیر خشک برای ارتقای سیستم ایمنی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می دهید، باید همواره خوراکی هایی را مصرف کنید که سطح سیستم ایمنی شما را ارتقا می دهند. خرید میوه خشک تا حد زیادی می تواند به شما برای تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

خرید انجیر خشک

به دلیل اینکه انجیر خشک سرشار از موکیلاژ است و این ماده برای ارتقای سیستم ایمنی مفید است، بنابراین، می توان گفت که یکی دیگر از خواص شگفت انگیز انجیر خشک نیز ارتقای سیستم ایمنی است.

  • میوه خشک برای لاغری

متاسفانه بعضی از ما انسان ها به دلیل کم تحرکی، دارای اضافه وزن هستیم با به هر حال می خواهیم وزن خود را در یک وزن ایده آل و سالم نگه داریم. فرقی نمی کند که برای کدام هدف تلاش می کنید، تنها باید این نکته را بدانید که میوه های خشک به دلیل کالری بسیار کم برای لاغری بسیار مفید هستند.

از بهترین میوه های خشک، می توان به انجیر خشک اشاره کرد. یکی از خواص شگفت انگیز انجیر خشک، کمک به لاغری افرادی است که قصد لاغر شدن دارند؛ چرا که انجیر خشک از آن دسته از میوه هایی است که بسیار کم کالری است و از جهتی هم می تواند گرسنگی کاذب افراد را کاهش دهد.

بنابراین، اگر قصد لاغر شدن دارید و یا می خواهید وزن خود را در یک وزن ایده آل نگه دارید؛ اما نمی دانید که برای رفع گرسنگی خود از چه خوراکی استفاده کنید، بهترین انتخاب شما انجیر خشک است.

  • با مصرف انجیر خشک به جنگ سرطان بروید!

انجیر خشک سرشار از مواد آنتی اکسیدانی است که هم به سلامت قلب و عروق کمک می کند و هم می تواند از بروز سرطان در بدن افراد جلوگیری کند. پس اگر نگران سلامت قلب و عروق خود هستید و یا مشکل قلبی دارید، در برنامه  وعده های غذایی خود چند عدد انجیر خشک قرار دهید.

  • فشار خون بالا دارید؟

فشار خون بالا برای سلامتی انسان ها سم است و کنترل کردن آن کار بسیار سختی است! متاسفانه در ایران نیز افراد دارای فشار خون، بسیار زیاد هستند. انجیر خشک به دلیل دارا بودن فیبر زیاد می تواند کلسترول های اضافی مجرای گوارشی افراد را رفع کند. همچنین انجیر خشک حاوی مقدار زیادی از ویتامین B12 است که هم کم خونی را برطرف می کند؛ هم باعث کنترل فشار خون و بهبود خلق و خو افراد می شود.

  • درمان کم خونی با خواص شگفت انگیز انجیر

به طور کلی انواع مختلفی از کم خونی وجود دارد. یکی از کم خونی های رایج مربوط به کمبود آهن است که خوشبختانه انجیر خشک به دلیل داشتن آهن فراوان می تواند این نوع کم خونی را برطرف کند.

از طرفی، بعضی از انواع کم خونی به کاهش سطح ویتامین B12 خون باز می گردد. به این دلیل که انجیر خشک حاوی مقدار بسیار زیادی از این ویتامین است، این نوع کم خونی نیز با خوردن انجیر خشک برطرف می شود.

انجیر خشک؛ سلاحی برای مبارزه با بیماری های مختلف

تا به اینجا تنها با بعضی از خواص شگفت انگیز انجیر خشک آشنا شدید؛ اما باید بدانید که این ها تنها گوشه ای از خواص این میوه خشک هستند. شما با خرید انجیر خشک یک داروی گیاهی خوشمزه را به خانه های خود می برید که می توانید با کمک آن ار بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید و یا بسیاری از بیماری ها را کنترل یا درمان کنید.

بنابراین، حتما در وعده های غذایی خود چند عدد انجیر خشک نوش جان کنید و از خواص شگفت انگیز این میوه خوشمزه بهره مند شوید.

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد نظرات: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *