خواص گل سرخ
دمنوش

آشنایی با گل سرخ (گل محمدی) و خواص آن

5
(112)

گل سرخ  یا گل محمدی به خاطر داشتن ویتامین E، فواید دارویی زیادی دارد و در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر است. یکی از مهم ترین خواص گل سرخ، استفاده از آن برای درمان مشکلات پوستی است. فرآورده های گل سرخ شامل گلاب، اسانس و گلبرک های خشک (پر گل سرخ) آن هستند که این گلبرگ ها به عنوان طعم و عطر دهنده در انواع دمنوش، انواع چای ترکیبی استفاده میشوند؛ همچنین مربای گل سرخ یکی از مربای های محبوب بین ما ایرانیان است. در ادامه این مطلب از مجله سلامتی با خواص دارویی گل سرخ بیشتر آشنا می شویم.

خواص گل سرخ - پر گل سرخ

خرید پر گل سرخ | خواص گل سرح

بیشتر بخوانید:

تزیین میوه و آجیل شب یلدا

آشنایی با خواص دارویی گل سرخ

گل سرخ خواص درمانی بیشماری دارد و به خاطر تاثیرات موثری که بر ذهن، بدن و پوست می گذارد، کاربرد زیادی در امور مختلف درمانی دارد. همچنین تا حد زیادی استرس، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی هم تجویز می شود. گل سرخ برای انواع پوست ها به ویژه پوست های حساس و خشک بسیار مفید است و در بعضی موارد از آب آن برای تسکین بخشیدن به ناراحتی های پوستی و ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می شود. در ادامه سایر خواص پر گل سرخ و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

خواص گل سرخ- خواص گل محمدی

  • تقویت کننده قلب و اعصاب: گل سرخ تپش شدید قلب را درمان می کند و موجب تقویت قلب می شود. در بعضی موارد از عصاره این گیاه برای آرامش قلب و اعصاب استفاده می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد روغن گل سرخ شادی آور است و از افسردگی جلوگیری می کند.
  • دارای خاصیت ضد باکتریایی: گل سرخ به خاطر خاصیت ضد باکتری بودنش برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند وبا، حصبه، اسهال و حتی مسومیت غذایی موثر است. از دیگر خواص گل سرخ می توان به این نکته اشاره کرد که این گیاه همچنین عفونت های داخلی روده بزرگ، مجاری ادراری، معده و عفونت های خارجی را درمان می کند.
  • درمان انواع جوش و آکنه: یکی دیگر از خواص گل محمدی، درمان مشکلات پوستی است. گلبرگ این گل دارای خاصیت ضد باکتری است و موجب از بین رفتن جوش و آکنه می شود. این گیاه همچنین خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و موجب نرم شدن پوست می شود.
  • تنظیم کننده هورمون های بدن: گل سرخ کمک بزرگی به تنظیم ترشحات هورمونی می کند و برای افرادی که مشکلات قاعدگی دارند، مفید است.
  • تقویت کننده مو: یکی از مهم ترین خواص گل سرخ این است که چون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است، فولیکول های مو را تغذیه می کند و موجب تحریک رشد مو می شود.
  • موثر در کاهش وزن: ترکیبات موجود در گلبرگ های گل سرخ، موجب بهبود سوخت ساز و بدن می شوند و همچنین سموم بدن را پاکسازی می کنند.
خواص گل سرخ خوش طعم و خوش عطر

چای گل سرخ خوش طعم و خوش عطر

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه پودینگ پسته خوشمزه

سئوالات متدوال در مورد خواص گل سرخ

  1. دمنوش گل سرخ چه خواصی دارد؟

یکی از مهمترین خواص گل محمدی در قالب دمنوش، خاصیت شاداب کنندگی و ضد افسردگی آن است.

  1. گل سرخ چگونه باعث لاغری می شود؟

می توانید مقداری از گلبرگ های آن را در آب جوش بریزید. بعد از چند دقیقه کمی عسل و پودر دارچین به آن اضافه کنید. این نوشیدنی کمک بزرگی به از بین بردن چربی ها و کاهش وزن می کند.

جمع بندی

گل سرخ این خاصیت را دارد که سطح اسید در خون و معده را تنظیم می کند. از دیگر خواص گل سرخ، کمک به هضم غذا است که این امر مانع از سوء هاضمه و سایر مشکلات معده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص این گیاه به بخش کامنت ها یا شماره های موجود در سایت مراجعه کنید. کارشناسان با تجربه ما در خشکبار کاشانی در کمترین زمان به تمام سئوالات شما در مورد خواص گل محمدی پاسخ می دهند.

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *