شگفت انگیزترین خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی
آجیل, قنادی و آشپزی

شگفت انگیزترین خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی

4.9
(104)

نخود یکی از انواع حبوبات سالم و معروف در بسیاری از غذاها است که خواص فراوانی برای سلامتی و زیبایی پوست دارد. در این مطلب از مجله سلامتی، 8 تا از شگفت انگیزترین خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی را به صورت تخصصی بررسی میکنیم. چندین ماسک برای پوست و اسکراب بدن را به شما معرفی میکنیم.  با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نخود

نخود به دلیل تنوع در انواع و خواص زیادش بسیار متمایز است. نخودچی که از نخود تازه بدست می آید یکی از آجیل های بسیار محبوب بین ایرانیان است که در ترکیه و سوریه نیز رایج است.  برای تهیه نخودچی، ابتدا نخود را آب پز میکنند و سپس پوست آن را جدا کرده و به همراه نمک و سایر ادیوه جات در دیگی بزرگ تفت میدهند. نخود در حوزه مدیترانه، کشورهای عربی و ایتالیا کشت می شود، این ماده غذایی با ارزش غذایی بالا با ارزش غذایی سرشار از پروتئین است. مقدار پروتئین موجود در نخود آنقدر زیاد است که میتواند جایگزینی برای گوشت قرمز باشد.

این دانه خوراکی را هم بصورت خام و هم پخته میتوان مصرف کرد.
نخودچی که همان نخود آب پز شده‌ی برشته شده به همراه نمک و ادویه جات است یکی از پر مصرف ترین انواع آجیل محسوب شده که بین کودکان طرفدار زیادی دارد. در این مطلب به فواید فراوان نخود برای سلامت بدن انسان و خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان خوردن آجیل چه ساعتی و چه تعداد است؟

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی-مجله سلامتی

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی-مجله سلامتی

شگفت انگیزترین خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی

استفاده از آرد نخود برای مراقبت از پوست صورت یک ترفند زیبایی قدیمی است که امروزه نیز از آن استفاده می کنیم. در اینجا روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.

1- خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی؛ برای رفع تیرگی پوست

4 قاشق چایخوری آرد نخودچی، 1 قاشق چایخوری آبلیمو، 1 قاشق چایخوری ماست و یک پیمانه زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مخلوط را به مدت 15 دقیقه روی صورت و گردن استفاده کنید. پس از آن، با آب سرد بشویید. این مخلوط به لطافت و شادابی پوست کمک می کند و با استفاده روزانه بهترین نتیجه را خواهید گرفت. که یکی از شگفت انگیزترین خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی محسوب میشود.

پوست سالم

2- برای روشن شدن پوست

مخلوط نخود با لیمو یکی از محبوب ترین داروهای مردمی برای روشن شدن پوست است. 3 قاشق چایخوری آرد نخودچی، 1 قاشق چایخوری شیر نجوش نیافته و 1 قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. مخلوط را روی صورت استفاده کنید و به آرامی با حرکات دایره ای مالش دهید. سپس خوب وقتی کاملا خشک شد.

3- از شر چربی های اضافی خلاص شوید

اگر پوست چرب دارید، می توانید این ترکیب را امتحان کنید تا نتیجه فوری بگیرید. آرد نخود را با ماست و شیر نجوشانده مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت استفاده می شود، این مخلوط به از بین بردن گرد و غبار، آلودگی ها و باقی مانده آرایش صورت کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

4-خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی؛ برای مبارزه با جوش

برای مبارزه با جوش به صورت طبیعی می توانید ماسک ضد جوش هوموس تهیه کنید. 2 قاشق چایخوری آرد نخودچی، 2 قاشق چایخوری پودر چوب صندل، 1 قاشق چایخوری شیر خام و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست صورت بمالید تا کاملا خشک شود سپس خوب آبکشی کنید. اینگونه میتوانید از خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی و از بین بردن جوش های صورت بهره مند شوید.

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی

5- تیره شدن بازوها و گردن

بسیاری از زنان و دختران به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید از تیرگی ناحیه گردن و بازوها رنج می برند. یکی از خواص آرد نخودچی برای پوست مبارزه با این نوع تیرگی است. آرد نخودچی، ماست، آبلیمو را با کمی زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاید. مخلوط را روی پوست صورت، گردن و هر یک از نقاط آسیب دیده به مدت 20 دقیقه استفاده کنید. سپس با آب سرد بشویید و این عمل را دو یا سه بار در طول هفته تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین می توانید بعد از استفاده از این مخلوط، ناحیه بازوها و گردن را با روغن کنجد ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید:

5 خاصیت شگفت انگیز بادام هندی برای سلامت

6- یک اسکراب بدن عالی

می توانید با استفاده از آرد نخود، یک اسکراب بدن فوق العاده و عاری از مواد شیمیایی که به پوست آسیب می رساند، تهیه کنید. 3 قاشق چایخوری آرد نخودچی، 1 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر و 2 قاشق چایخوری آرد ذرت را با شیر نجوش نیافته مخلوط کنید. مخلوط را روی بدن استفاده کنید و آن را به آرامی مالش دهید. این یک اسکراب بدن عالی است که به حذف لایه های پوست مرده، چربی اضافی و گرد و غبار با اثربخشی بسیار کمک می کند. همچنین به بدن نرمی و ریکاوری می دهد.

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی-خشکبار کاشانی

خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی | خشکبار کاشانی

7-خواص آرد نخودچی برای پوست و زیبایی؛ برای تقویت مو

از آرد نخودچی برای مو نیز می توان استفاده کرد. 2 قاشق چایخوری آرد نخودچی، 1 عدد سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چایخوری کشک و نصف قاشق چایخوری آبلیمو را با هم مخلوط کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید، سپس مخلوط را مستقیماً روی موها و با تمرکز روی انتهای مو استفاده کنید. بگذارید خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

8- برای بلند کردن موها

از این مخلوط ساده برای تغذیه و افزایش طول مو استفاده کنید. مقدار مساوی آرد نخودچی، پودر بادام، ماست را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون خالص مخلوط کنید. در مورد موهای خشک یا آسیب دیده، محتویات 1-2 کپسول ویتامین E را اضافه کنید. مخلوط را روی موها استفاده کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:

بادام برای کاهش وزن جادو میکند!

نکات مهم در نگهداری آرد نخودچی

آرد نخود را در ظرف دربسته و در جای خنک نگهداری می کنند. از قاشق خیس برای خوردن آرد نخودچی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد توده شود. حتما آرد نخودچی را در برنامه روزانه مراقبت از پوست و مو بگنجانید تا از فواید سلامتی فراوان آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:

کاملترین جدول کالری مواد غذایی

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد نظرات: 104

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *