آجیل

آجیل عربی چیست؟

4.3
(7)

آجیل عربی

آجیل و خشکبار همواره یکی از تنقلات مفید در بین ما ایرانیان بوده است. اگرچه در حال حاضر با توجه به قیمت زیاد این محصول، خرید آجیل برای بعضی از افراد مقداری سخت باشد؛ اما باز هم نمی توان از فواید منحصر به فرد آجیل ها غافل شد. آجیل ها می توانند به عنوان یکی از تنقلات سالم و پر فایده برای میان وعده افراد محسوب شوند. به هر حال به دلیل تنوع بسیار زیاد آجیل در بازار، خرید آجیل برای بعضی از افراد چالش برانگیز است. یکی از انواع آجیل هایی که در بازار موجود هستند، آجیل عربی است؛ اما آیا می دانید که این آجیل چیست و چه تفاوتی بین آجیل آن هم از نوع عربی و ایرانی وجود دارد؟

خرید انواع آجیل و خشکبار

آجیل عربی، در اصل یک آجیل ایرانی است!

تاریخچه آجیل عربی به سال های گذشته باز می گردد. در زمان های قدیم آجیل های خاصی به صورت بسته بندی از ایران به کشورهای عربی ارسال می شد و افراد ایرانی نیز به واسطه حضور در کشورهای عربی برای زیارت، این آجیل های خوشمزه را خریداری می کردند و به عنوان سوغات ایران می بردند. به همین دلیل است که این آجیل های خوشمزه به آجیل عربی در بازار مشهور می باشند.

آجیل عربی چیست؟

تمایز آجیل های عربی با دیگر آجیل ها

اگر شما به یکی از فروشگاه های خرید آجیل مراجعه کرده باشید، لیست مختلفی از انواع آجیل را مشاهده کرده اید که یکی از انواع آجیل ها، آجیل های عربی هستند. آجیل عربی نوعی خاص از آجیل است که به آجیل های پودری و یا آردی هم معروف می باشد.

تمایز آجیل های عربی با دیگر آجیل در نوع نمکی است که روی آن ها قرار دارد. حتما تا به حال آجیل هایی را مشاهده کرده اید که نمک روی آن ها مانند آرد پخش شده است. این همان آجیلی است که به آجیل عربی، آجیل پودری و یا آجیل آردی معروف می باشد. در واقع، آجیل های عربی به جای اینکه دارای دانه های نمک باشند، از یک بافت نرم تری از نمک برخوردارند و حس خوشایندی را به افراد القا می کنند.

طعم و مزه آجیل های عربی

طعم خوشایند آجیل عربی؛ یک مزه منحصر به فرد

اگرچه تنها تفاوت عمده بین آجیل های عربی و دیگر آجیل ها، در نوع نمکی است که در روی آن ها قرار دارد؛ اما این آجیل ها یکی از خوشمزه ترین آجیل هایی هستند که در بازار وجود دارند. کافیست یک بادام عربی و یا یک پسته عربی را در دهان خود بگذارید و از مزه خارق العاده آن شگفت زده شوید.

بافت آجیل های عربی نسبت به دیگر آجیل ها نرم تر است و به دلیل آردی بودن آن ها یک طعم یکسان و خوشایندی را برای افراد ایجاد می کند. از طرفی آجیل های معمولی دارای دانه های نمک هستند و به همین خاطر می توانند یک زبری خاصی را در دهان ایجاد کنند، در صورتی که آجیل های عربی یک بافت نرمی دارند.

تفاوت آجیل های پودری با دیگر آجیل ها

آجیل عربی شامل چه مغزهایی است؟

مغزهای مختلفی می توانند به عنوان آجیل های پودری در بازار وجود داشته باشند و در این زمینه هیچ محدودیتی برای خرید افراد وجود ندارد؛ اما در بیشتر مواقع به دلیل طعم منحصر به فردی که نمک های پودری بر روی بادام و پسته ایجاد می کنند، خرید پسته و بادام عربی طرفداران بیشتری دارد.

به هر حال خرید آجیل آن هم از نوع پودری برای افرادی که علاقه مند به خوردن آجیل هستند، یک انتخاب کاملا مناسب است. بنابراین، اگر شما هم علاقه مند به خوردن آجیل هستید، حتما یک بار هم که شده آجیل های عربی را خریداری کنید و آن ها را مزه کنید.

برای خرید آجیل پودری باید به چه نکاتی توجه داشت؟

اگرچه آجیل های پودری نوع خاصی از آجیل های دیگر هستند؛ اما به دلیل نوع نمکی که بر روی آن ها قرار گرفته است، برای نگهداری آن ها حساسیت بیشتری نیاز می باشد. بنابراین، قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید آجیل کنید، در رابطه با فروشگاه مد نظر خود مطمئن باشید. سعی کنید که همواره آجیل های عربی را از فروشگاه های معتبری خریداری کنید تا هم آجیل تازه به شما تحویل داده شود، هم در نگهداری این نوع آجیل دقت لازم به کار گرفته شده باشد.

به غیر از نکات ذکر شده برای خریداری آجیل های پودری، باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این
آجیل ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند، مخصوصا اگر شما در مناطق مرطوب زندگی می کنید. به همین خاطر سعی کنید این آجیل ها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید و از انبار کردن مقدار زیادی از آن ها بپرهیزید. همچنین، برای ماندگاری بیشتر این نوع آجیل بهتر است که آن ها را در یک ظرف در بسته ای که هوا داخل آن نفوذ نکند، قرار دهید و آن را فریزر و یا یخچال نگهداری کنید.

با در نظر داشتن نکات ذکر شده برای خریداری و نگهداری آجیل های عربی و پودری، دیگر نگرانی خاصی برای شما وجود نخواهد داشت و شما می توانید به راحتی این نوع آجیل را تا مدت زمان زیادی بدون عوض شدن طعم و یا مزه نگهداری کنید.

میانگین امتیازها 4.3 / 5. تعداد نظرات: 7

One thought on “آجیل عربی چیست؟

  1. فاطی گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون
    به نظر من بادام هندی دارای طعم عجیب و دوست داشتنی می باشد که همانطور از نام آن مشخص می باشد اصالتی هندی دارد اما برزیل هم یکی از تولیدکنندگان مهم آن بشمار می رود. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از درخت هایی که بدست می آید تا ارتقاع ۱۴ متری هم می توانند رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *