قیمت پسته 1401-قیمت روز پسته ایران و جهان
آجیل

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

5
(112)

در بازار امروز که قیمت محصولات ثابت نیستند و روز به روز تغییر می کنند، بیان یک نرخ ثابت به عنوان قیمت پسته کاری دشوار است. اگر نرخ تورم و شرایط اقتصادی را در نظر نگیریم، همچون هر کالای دیگری عوامل مختلفی بر قیمت این آجیل های خوشمزه موثر خواهند بود. در ادامه این مطلب مجله سلامتی با ما همراه باشید تا علاوه بر اشاره به عوامل موثر بر قیمت روز پسته ایران و جهان، شما را با فروشگاه عرضه کننده مستقیم انواع پسته ممتاز و دستچین آشنا نماییم.

قیمت پسته در ایران و جهان

قیمت پسته در ایران و جهان

بیشتر بخوانید:

تاثیر پسته بر سلامتی بدن انسان+جدول ارزش غذایی پسته

عوامل موثر بر قیمت پسته در ایران

اگر به یک فروشگاه خشکبار مراجعه نمایید، انواع مختلفی از پسته با قیمت های گوناگون را مشاهده خواهید کرد. اما این پسته ها بر چه اساسی قیمت گذاری شده اند و چرا برخی نسبت به دیگری دارای قیمت بیشتری هستند؟ در این بخش به مهمترین عوامل موثر بر قیمت روز پسته در ایران اشاره می کنیم.

نوع پسته و محل کشت

قیمت پسته د رجهان

بیشتر بخوانید:

10 خاصیت پسته برای زنان

اگر بخواهیم سه کالای جهانی که ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی آن ها می باشد را نام ببریم، به زعفران، فرش و پسته اشاره خواهیم کرد. در واقع ایران یکی از کشورهایی است که پسته هایش در سراسر دنیا مشهور هستند. این پسته ها در شهرهای گوناگونی از کشور کشت می شوند. هر چند که رفسنجان یکی از مشهورترین شهرهای تولیدکننده پسته در کشور ما است اما سایر شهرها نیز نسبت به تولید این محصول اقدام می کنند.

علاوه بر محل کشت، انواع پسته اعم از پسته احمد آقایی، پسته اکبری، پسته کله قوچی، اوحدی و … نیز بر قیمت نهایی پسته موثر هستند و قیمت های مختلفی دارند. در این میان معمولا پسته اکبری به دلیل خندان بودن و اندازه درشت تر خود قیمت بالاتری دارد و پسته اوحدی که با نام پسته فندقی نیز شناخته می شود، دارای قیمت مناسب تری است. همچنین پسته های بو داده و شور و زعفرانی نسبت به انواع خام دارای قیمت بالاتری هستند. از سایر عوامل موثر بر نرخ پسته در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید مستقیم یا با واسطه: در صورتی که خرید خود را به صورت مستقیم از تولیدکننده انجام دهید، سود واسطه ها حذف خواهد شد و در نتیجه محصول را با قیمت بهتری خریداری خواهید کرد.
  • خرید عمده یا جزئی: همواره قیمت پسته هایی که به صورت عمده خریداری می شوند مناسب تر از قیمت خرید جزئی خواهد بود.
  • شیوه حمل و نقل: در خرید پسته و ارسال آن ها از مکان های دورتر، هزینه حمل و نقل و در نتیجه قیمت نهایی محصول بالاتر خواهد رفت.

عوامل موثر بر قیمت پسته ایرانی در جهان

در کشورهای گوناگون اگر پسته تولید همان کشور باشد، موارد بالا در قیمت نهایی آن موثر هستند. اما اگر محصول وارداتی باشد، موارد زیر بر قیمت آن اثرگذار خواهند بود:

  • نحوه حمل و نقل: این مورد به فاصله کشور ثانویه از کشور صادر کننده و نحوه ارسال هوایی، زمینی، دریایی و … بستگی دارد.
  • هزینه گمرک و ترخیص کالا: این مورد مربوط به کالاهای صادراتی و وارداتی می شود و باعث افزایش قیمت این محصولات خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

6 خواص پسته در بارداری

خرید پسته ایرانی دستچین صادراتی با نازل ترین قیمت

اگر می خواهید خرید پسته ایرانی دستچین صادراتی را از طریق تولید کننده مستقیم آن انجام دهید، می توانید به مجموعه ما مراجعه نمایید. به شما توصیه می کنیم پیشنهادات و تخفیفات این مجموعه را از دست ندهید. همچنین در صورتی که می خواهید از قیمت امروز پسته مطلع شوید، تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مربای پوست پسته خوشمزه و خواص بی نظیر آن

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *