چگونه خلال پسته و بادام را نرم کنیم
آجیل, قنادی و آشپزی

چگونه خلال پسته و بادام را نرم کنیم

4.8
(112)

چگونه خلال پسته و بادام را نرم کنیم: در اغلب غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی از آجیل ها استفاده می شود. خلال پسته و خلال بادام جزو جدا نشدنی غذاهایی مجلسی همچون زرشک پلو و قیمه نثار-مرصع پلو و … است. در انواع دسرها و شیرینی ها نیز استفاده از خلال پسته و خلال بادام بسیار مرسوم است. اگر دلتان یک شله زرد خوشمزه می خواهد حتما باید خلال بادام هم داشته باشد. همچنین انواع باقلوا بدون خلال پسته و بادام قابل تصور نیستند. ولی اینکه چطور باید یک خلال پسته یا یک خلال بادام خوب تهیه کرد از مواردی است که باید بدان توجه کرد. با ما در مجله سلامتی همراه باشید برای پاسخ به این سوال که چگونه خلال پسته و بادام را نرم کنیم؟

خرید خلال پسته و خرید خلال بادام:

اگر از ان دسته افرادی هستید که شرایط خرید پسته یا بادام و خشک کردن و خلال کردن آن را ندارید و ترجیح می دهید خلال پسته یا خلال بادام خود را اماده تهیه کنید حتما به این نکته دقت کنید که فروشگاهی که از آن خرید می کنید معتبر باشد.اولین نکته برای خلال پسته خوب این است که علاوه بر یکدست و تازه بودن، رنگ سبز داشته باشد ولی حتما به معتبر بودن جایی که از انجا خرید می کنید دقت کنید. چرا که متاسفانه این روزها تعداد افراد سودجویی که به جای خلال پسته خلال باقالی را می فروشند بسیار زیاد شده است.

طریقه نگهداری از خلال پسته یا خلال بادام:

پس از خرید خلال پسته یا خرید خلال بادام مورد نظر خود بسیار مهم است که چگونه از آن تا زمان مصرف نگهداری کنید. حتما باید آن ها را در ظروف دردار و داخل کابینت یا فضایی خشک و خنک نگداری کنید تا حالت کهنگی به خود نگیرد. برای خلال پسته بهتر است برای این که رنگ سبز آن بهتر حفظ شود خلال پسته خود را داخل یخچال نگهداری کنید. در کل بهترین مکان برای نگهداری از خلال پسته و خلال بادام تا زمان مصرف داخل یخچال است.

خرید خلال پسته درجه یک کاشانی

بیشتر بخوانید:

مواد تشکیل دهنده آجیل مشکل گشا

نرم کردن خلال بادام:

پس از خرید خلال پسته با کیفیت از فروشگاه معتبر با توجه به شرایطی که گفتیم خیلی مهم است که خلال پسته یا خلال بادام خریداری شده را برای استفاده در انواع مصارف اعم از غذاها و دسر ها و … چگونه آماده کنیم.

اگر تمایل دارید از خلال بادام خود در دسری مانند شله زرد یا همراه برنج استفاده کنید بهتر است خلال بادام خود را ابتدا شسته و سپس همراه با برنج خود دم بگذارید و حتی اگر فرصت دارید بهتر است بادام خود را مانند برنج داخل مقداری اب ساعاتی بخیسانید. این کار کمک می کند تا خلال بادام شما رطوبت از دست رفته خود را مجدد به دست آورده و نرم شود. چرا که خلال بادام بسیار خشک داخل پلو یا انواع دسر یا… در هنگام مصرف خیلی برای فرد مصرف کننده جذابیت نخواهد داشت و هرچه خلال نرم تر باشد خوش طعم تر و دلچسب تر است.

اگر هم فرصت خیساندن خلال بادام ها را ندارید همین که بگذارید آن ها همراه با برنج نرم شوند کافی است و به خلال بادام نرم دلخواه خود خواهید رسید. در مورد ترکیباتی مانند شله زرد نیز ریختن خلال خشک به صورت مستقیم داخل قابلمه وجود دارد ولی امکان دارد در زمان پخت همراه برنج و اب و سایر ترکیبات خلال بادام شما کاملا مغز پخت نشود و مغز آن سفت تر از بیرونش باقی بماند.

چگونه خلال پسته خود را نرم کنیم؟

خلال پسته را نیز مانند خلال بادام می توانید ساعاتی قبل داخل اب سرد ریخته تا اندکی نرم شود و سپس به ترکیب برنج یا دسر یا … اضافه کنید.از طرفی هر چقدر تاکید داشتیم که بهتر است خلال بادام خود را همراه برنج بگذارید نرم شود . در مورد خلال پسته پیشنهاد می کنیم در لحظات پایانی خلال پسته خود را به برنج در حال دم کشیدن اضافه کنید چرا که پسته اگر طولانی مدت پخته شود رنگ سبز و زیبای خود را از دست می دهد و ما پیشنهاد می کنیم آن را در ده دقیقه آخر قبل از دم کشیدن و آماده شدن برنج به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

قدیمی ترین چایخانه تهران با یک فنجان عشق

میانگین امتیازها 4.8 / 5. تعداد نظرات: 112

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *