آجیل

آشنایی با خواص آجیل برای سلامتی و دریافت مواد مغذی

0
(0)

آشنایی با خواص آجیل برای سلامتی و دریافت مواد مغذی

آشنایی با خواص آجیل موجب شده تا بیشتر افراد مصرف آن را در لیست مواد غذایی قرار دهند. آجیل ها دارای چربی های سالم، فیبر، مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و … می باشند. خواص آجیل برای تامین سلامت بدن مورد توجه قرار می گیرد. آشنایی با خواص آجیل باعث می شود تا بدانید برای دریافت ویتامین E، D و … باید کدام نوع از آجیل ها را مورد استفاده قرار دهید.

آشنایی با خواص آجیل و معرفی آجیل های مفید

آجیل ها دارای خواص زیادی هستند. در واقع مصرف هر کدام از آجیل ها می تواند منبع تغذیه خوبی برای دریافت ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی باشد.

آشنایی با خواص آجیل

بادام درختی

بادام های درختی از جمله آجیل هایی هستند که برای سلامت مغز، شفافیت پوست، سلامت قلب، رشد مو و … مورد استفاده قرار می گیرد. پوست بادام برای سلامت قلب اهمیت زیادی دارد. این پوست دارای فلاونوئید زیادی است و می تواند تامین کننده سلامت قلب باشد.

گردو

برای آشنایی با خواص آجیل بهتر است با عناصر موجود در گردو آشنا شوید. گردوها با چربی های امگا 3 معرفی می گردند. گردوها برای درمان آریتمی قلبی بسیار سودمند می باشند. گردو برای درمان و پیشگیری از اکسیداسیون و التهاب عروق مورد توجه می باشد. بسیاری از بیماران قلبی بهره مندی از آجیل گردو را در برنامه غذایی خود وارد می کنند.

اسید آمینه ال آرژنین از دیگر ترکیبات بدون جایگزین گردو می باشد. اسید آمینه ال آرژنین برای تولید اکسید نیتریک بسیار کاربردی می باشد. این اکسید شرایط مناسب برای شل شدن رگ های خونی را فراهم می آورد. اسید آمینه ال آرژنین در بادام زمینی نیز وجود دارد. این ترکیب برای برطرف کردن اختلال نعوظ، سلامت کبد و … کارایی قابل توجهی دارد.

بادام زمینی

بادام زمینی دارای فولات بسیاری است. این ماده مغذی برای سلامت مغز مورد توجه قرار می گیرد. پروتئین، ویتامین E و چربی های سالم از دیگر ترکیبات مفید در بادام زمینی می باشد. آجیل ها برای پیشگیری از سرطان و بیماری ها کارایی زیادی دارند و به همین خاطر در بسیاری از برنامه های غذایی قرار می گیرند.

آشنایی با خواص آجیل و به کارگیری آن در برنامه غذایی

آشنایی با خواص آجیل باعث شده بسیاری از افراد برای تهیه مواد غذایی از آجیل ها کمک بگیرند. آجیل ها منبع کاملی از مواد مغذی هستند. 28 گرم آجیل مخلوط می تواند تامین کننده 5 گرم پروتئین، 173 کالری، 16 گرم چربی، 3 گرم فیبر، 6 گرم کربوهیدرات، منگنز، فسفر، منیزیم، ویتامین E، سلنیوم و … باشد.

آشنایی با خواص آجیل و به کارگیری آن در برنامه غذایی

 

محافظت در برابر رادیکال های آزاد

آجیل ها تامین کننده خوبی برای کربوهیدرات ها هستند. البته میزان دریافت کربوهیدرات در برخی از آجیل ها بیشتر و در بعضی دیگر کمتر است. آشنایی با خواص آجیل نشان می دهد که آجیل برای خنثی سازی رادیکال های آزاد بسیار تاثیرگذار می باشد. پلی فنول ها از جمله ترکیباتی هستند که در آجیل های مختلف دیده می شوند. بادام و گردو آنتی اکسیدان بسیاری دارند و در محافظت سلول های بدن نقش مهمی ایفا می کنند. نتایج بررسی نشان می دهد که گردو نسبت به ماهی دارای خواص آنتی اکسیدانی بیشتری است و برای جلوگیری از بیماری اهمیت بیشتری دارد.

کاهش وزن

آشنایی با خواص آجیل نشان می دهد که این ترکیبات با کالری زیادی همراه هستند. البته گاهی نیز از ترکیبات آجیل برای کاهش وزن استفاده می شود. در واقع آجیل ها به دلیل داشتن فیبر بالا احساس سیری را در فرد به وجود می آورند. از این رو می توانند گزینه خوبی برای کاهش وزن در افراد چاق باشند. در بسیاری از رژیم های غذایی از آجیل ها استفاده می شود.

با قرار گیری آجیل ها در برنامه رژیم غذایی، فرد دچار کمبود ویتامین، مواد مغذی و … نخواهد شد و سرعت لازم برای کاهش وزن را به دست می آورد. نتایج بررسی نشان می دهد که بادام تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. آشنایی با خواص آجیل پسته نشان دهنده این موضوع است که این آجیل در کاهش وزن تاثیر قابل توجهی دارد.

کاهش چربی خون

آجیل ها می توانند کلسترول بد را کاهش دهند. این مواد مغذی با چربی های سالم همراه هستند و به همین خاطر برای سلامت قلب و سایر ارگان های بدن توصیه می شوند. در آشنایی با خواص آجیل می شویم که چربی های سالم سبب تولید کلسترول مفید در بدن می شوند و به همین خاطر گزینه خوبی برای قرارگیری در لیست برنامه غذایی می باشند.

کاهش فشار خون

آجیل ها برای کاهش فشار خون نیز بسیار کاربردی شناخته می شوند. بادام از جمله آجیل هایی است که برای کاهش فشار خون بدن اهمیت زیادی دارد.

 

آشنایی با خواص آجیل ماکادامیا

آشنایی با خواص آجیل نشان می دهد که آجیل ها می توانند مواد مغذی مختلفی برای رشد و سلامت بدن در اختیار ما قرار دهند. در واقع این مواد مغذی باید همواره مورد استفاده قرار بگیرند.

برای آشنایی با خواص آجیل بهتر است مواد مغذی آجیل ماکادامیا را بشناسید. در آجیل ماکادامیا می توان حدود 10 الی 12 مغز پیدا کرد. 20 گرم چربی، 3 گرم پروتئین و … از دیگر ترکیبات مغذی موجود در آجیل ماکادامیا می باشد. این آجیل ممکن است در برخی از افراد سبب بروز حساسیت و بیماری شود.

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد نظرات: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *