میوه خشک در منزل
تنقلات, خشکبار و میوه خشک

خشک کردن میوه در خانه به همراه ترفندها – خواص میوه خشک

5
(100)

خشک کردن میوه در منزل

 

میوه خشک یکی از تنقلات سالم و یک خشکبار مغذی است که به دلیل خواص زیاد و طعم مطلوب، امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. خشک کردن میوه به منظور نگهداری طولانی مدت از میوه ها انجام می شود. نحوه خشک کردن میوه ها بسیار متنوع است و می تواند در کیفیت نهایی آن ها تاثیرگذار باشد. اگر شما هم یکی از علاقمندان به این خوراکی خوشمزه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه خشک کردن میوه در خانه و ترفندهای مربوط به آن بیشتر آشنا شوید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میوه خشک به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

روش های خشک کردن میوه در خانه

خشک کردن میوه در خانه با استفاده از آفتاب: از نور آفتاب برای خشک کردن و تهیه بسیاری از محصولات استفاده می شود که یکی از این آن ها، میوه خشک است. بدین منظور باید میوه های مورد نظر را به قطعاتی با اندازه دلخواه خرد کنید. سپس آن ها را در سینی بچینید و در زیر آفتاب قرار دهید. توجه کنید این قطعه ها بیش از حد نازک یا کلفت نباشند تا فرآیند خشک شدن به خوبی انجام گیرد. بهتر است بر روی سینی یک توری نازک قرار دهید تا میوه ها از گزند حشرات در امان بمانند. به همین سادگی پس از چند روز میوه خشک شما آماده خواهد بود!

خشک کردن میوه در فر:

برای این کار باید پس از خرد کردن میوه ها، آن ها را بر روی کاغذ مومی در سینی فر بچینید. سعی کنید میوه ها را در اندازه های یکسانی برش بزنید تا به صورت همزمان خشک شوند. درجه حرارت فر باید مناسب باشد تا میوه ها به آرامی خشک شوند. پس از تنظیم این درجه بین 50 تا 70 درجه سانتی گراد و گرم شدن فر، سینی را در آن قرار دهید و منتظر شوید تا آب میوه ها کاملا کشیده شود.

مدت زمان خشک کردن میوه

مدت زمان مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها در فر متفاوت است و بستگی به نوع میوه دارد. به عنوان مثال گیلاس و توت فرنگی نسبت به سیب و موز به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. پس از خارج کردن میوه ها از فر، برای چند روز آن ها را در ظروف در باز قرار دهید تا باقیمانده رطوبت آن ها از بین برود. پس از چند روز، میوه خشک شما حاضر شده است. از سایر روش های خشک کردن میوه می توان به خشک کردن با شکر، سرخ کردن، استفاده از دستگاه میوه خشک کن و … اشاره کرد.

خشک کردن میوه در خانه

تهیه انواع میوه خشک با کیفیت

آشنایی با خواص انواع میوه خشک

به منظور حفظ سلامتی، انتخاب گزینه های سالم در رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه، میوه خشک است که به دلیل خواص فراوان و فواید شگفت انگیزی که دارد با استقبال بسیار ویژه ای رو به رو شده است. از جمله خواص میوه خشک می توان به غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی اشاره کرد.

همچنین این مواد غذایی دارای فیبر بالایی هستند. فیبر می تواند در بهبود حرکات دستگاه گوارشی و جلوگیری از ابتلا به سرطان کولون موثر باشد. از طرفی مصرف میوه خشک به رفع مشکلاتی از جمله یبوست کمک می کند. افرادی که در پی کاهش وزن و لاغری هستند می توانند از این تنقلات به عنوان میان وعده ای سالم و مغذی استفاده نمایند و آن را جایگزین بسیاری از تنقلات ناسالم و پرکالری کنند.

خرید میوه خشک به بهترین کیفیت

آیا شما نیز به دنبال مرکزی معتبر و بهداشتی برای خرید میوه خشک با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت هستید؟ فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی در تلاش است با تولید بهترین و با کیفیت ترین انواع میوه های خشک، رضایت مشتریان خود را به دست آورد.  برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع میوه خشک به فروشگاه آجیل و خشکبار کاشانی مراجعه کنید

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 100

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *