طرز تهیه پسته شور در منزل
آجیل

طرز تهیه پسته شور در منزل

5
(111)

پسته شور یکی از خوشمزه ترین مغزها در میان انواع آجیل است و علاوه بر خوش طعم بودن، سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین ها است. طرز تهیه پسته شور کار خیلی سختی نیست و روش های مختلفی برای مزه دار کردن پسته خام وجود دارد. پسته شور به خاطر طعم شور و ترشش، خوشمزه تر از پسته خام است و خواص زیادی برای بدن دارد. این مغز خوشمزه داری فیبر زیادی است و موجب تقویت و سلامت معده می شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت پسته 1401 | قیمت روز پسته ایران و جهان

پسته اکبری شور ممتاز- طرز تهیه پسته شور

پسته اکبری شور ممتاز | طرز تهیه پسته شور

 شور کردن پسته

بو دادن و شور کردن پسته، روشی برای خوش طعم کردن پسته است. می توان از روش های خانگی و صنعتی برای مزه دار کردن پسته استفاده کرد. طرز تهیه پسته شور در خانه، نسبتاً راحت است و برای این که پسته خواص خود را از دست ندهد، بهتر است درجه حرارت پایین باشد. در صورتی که پسته با حرارت خیلی بالا و سریع شور شود، ارزش غذایی خود را تا حدی از دست می دهد؛ چون حرارت بیش از حد موجب از بین رفتن اسید آمینه های ضروری و آنتی اکسیدان های پسته می شود. در ادامه این مطلب مجله سلامتی با روش های مختلف مزه دار کردن پسته در خانه آشنا می شویم.

خرید مغز پسته شور- طرز تهیه پسته شور

خرید مغز پسته شور | طرز تهیه پسته شور

3 روش برای طرز تهیه پسته شور

  1. شور کردن پسته خام با خیس کردن: طرز تهیه پسته شور در خانه به این صورت است که ابتدا پسته ها را به مدت 2 ساعت در آب می ریزیم تا خیس بخورند. بعد آنها را در آبکش میریزیم و در مرحله بعدی آنها را در قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم. مقداری نمک اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا آب آن به طور کامل خشک شود. وقتی رنگ پسته ها تغییر کرد و طلایی شد، می توانید شعله را خاموش کنید.
  2. شور کردن پسته خام در فر: یکی از نکات مهم در طرز تهیه پسته شور در فر این است که پسته ها باید از شب قبل در آب و نمک خیس بخورند. روز بعد پسته ها را در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود. بعد از این که فر با دمای 180 درجه گرم شد، پسته ها را در سینی فر می ریزیم و به مدت 10 دقیقه درون فر قرار می دهیم. می توانید در فر را باز کنید و پسته ها را هم بزنید تا همه جای آن تفت داده شود. در مرحله آخر پسته ها را روی یک پارچه بریزید و در هوای آزاد قرار دهید.
  3. شور کردن پسته خام با تفت دادن: در این روش ابتدا مقداری آب و نمک در یک ظرف درست می کنیم و سپس پسته ها را در ظرف دیگر می ریزیم و روی حرارت ملایم آنها را هم می زنیم تا تغییر رنگ دهند. سپس آب نمک را که از قبل تهیه کردیم به پسته ها اضاف می کنیم. برای خوش طعم شدن می توانیم مقداری زعفران و آب لیمو به پسته ها بزنیم.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه پودینگ پسته خوشمزه

سئوالات متداول در مورد طرز تهیه پسته شور

  1. طرز مزه دار کردن پسته با زعفران چگونه است؟

طرز تهیه پسته شور زعفرانی این گونه است که ابتدا باید زعفران را دم کنید. با نمک و آبلیمو روی پسته های در حال نفت بریزید و مرتب آن را هم بزنید.

  1. چگونه می توان پسته را به روش بازاری شور کرد؟

یکی از نکات مهم در طرز تهیه پسته شور بازاری این است که پسته باید با حرارت ملایم و مدت طولانی تفت داده شود تا رنگ آن تیره نشود.

جمع بندی و خرید اینترنتی انواع پسته شور

یکی از مزیت های مزه دار کردن پسته در خانه این است که می توانیم آن را طبق سلیقه و ذائقه خود طعم دار کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرز تهیه پسته شور، می توانید از کارشناسان با تجربه ما در خشکبار کاشانی کمک بگیرید. همچنین میتوانید مرغوب ترین انواع پسته شور را از فروشگاه خشکبار و آجیل کاشانی تهیه کنید. پس از ثبت سفارش و خرید پسته شور یا سایر محصولات، خریدهای شما با ارسال فوری درب منزل به شما تحویل داده خواهد.

بیشتر بخوانید:

تزیین میوه و آجیل شب یلدا

میانگین امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *